Hallo ik ben ook 15 jaar en wil ook rond 20ste 24 ste naar amerika.
wat is er van gekomen? woon je nu in Amerika en hoe is het allemaal gebeurd enz.
Ik wil ook heel graag daar wonen mijn droom
Als je geen Amerikaans accent van jongs af aan, kan je het wel vergeten om carriere te maken als actrice in de VS.
Snap trouwens niet waarom iedereen naar LA wil, zo gezellig en leuk is die stad nu ook alweer niet.
Hey,
Ik ben nu 15 jaar maar wil ook heel graag naar de vs verhuizen, samen met een vriendin. We willen beiden psychologe worden, we doen allebei havo en willen doorstromen naar vwo en daarna de universiteit. Ik heb te gelezen dat je alleen in amerika mag wonen als je een green card hebt ofzo? Kan iemand a.u.b. uitleggen wat dat is, of een link met een uitleg sturen? Hoe kan je die het beste krijgen?
Ik weet dat je niet makkelijk binnen komt in de vs vanwege 9/11 maar als je een speciale baan hebt die maar weinig mensen in amerika hebben kan je ook binnen komen en american citizen worden? Toch? En als je trouwt met een amerikaans staatsburger? Heb je dan ook meteen een blijvende verblijfsvergunning?
Kan iemand me alsjeblieft helpen? Zou namelijk heel fijn zijn!
Groetjes D. & P.
Hoi Dappy,
Lees deze thread eens goed door, alle posts, en veel van je vragen zullen beantwoord worden!
Dat je VWO en daarna universiteit gaat volgen is een geweldig plan. Hoe hoger je opleiding hoe beter. Misschien is het een idee om een jaar stage te lopen in de VS? Lijkt je dat wat?
Je verhaal van een speciale baan klopt wel een beetje, maar het is hoe dan ook de regel dat een Amerikaan meer kans maakt dan jij.
Als de nieuwe emigratiewet aangenomen wordt en ook echt ingevoerd wordt, zal het voor buitenlanders interessanter worden om opgeleid te worden in de VS. Nu krijgen ze geen verblijfsvergunning na afronding maar met de nieuwe wet is die mogelijkheid er wel.
Lees alles eens goed door, als je dan nog informatie wilt, kom maar op! Succes!
hallo allemaal, in deze post over vragen om in het leger te gaan zijn antwoorden gegeven die onjuist zijn. al mijn kinderen wonen in Amerika, wij zijn Nederlands, 2 van mijn kinderen zijn in het Amerikaanse leger gegaan met een (tijdelijke) green card. zijn dus via een huwelijk Amerika in gekomen. nadat mijn zoon na 3 maanden huwelijk met een “tijdelijke” green card het leger in ging, is hij na zijn training gelijk Amerikaan geworden. Ook mijn dochter is Amerikaan geworden na haar training. Dus als je “resident” bent kan je in het Amerikaanse leger.
Als je trouwt met een Amerikaan(se) (homo- of heterohuwelijk maakt tegenwoordig niet meer uit), krijg je eerst een tijdelijke en later een definitieve groene kaart. Zelfs met een tijdelijke groene kaart ben je wettig in de VS en mag je werken en je mag dan ook in het leger gaan (en dan versneld Amerikaan worden).
Als je alleen op vakantie bent, ben je wel wettig in de VS, maar je mag dan niet werken. En dan kun je dus niet het leger in.
Overigens: het ontgaat mij waarom iemand zo graag in het Amerikaanse leger wil. Zo leuk lijkt het me nou ook niet om in Afghanistan op je te laten schieten.
okay, begrijp niet deze post bennogr, dit is wat ik dus al net vermeld heb, dat je in het Amerikaanse leger kan zonder citizen te zijn, dus een resident kan in het Amerikaanse leger. Waarom iemand in het leger wil doet eigenlijk niets ter zake. Mijn kinderen hebben hun jeugd doorgebracht in Amerika en zijn meer Amerikaan dan Nederlander.
Ik wilde alleen erg duidelijk maken dat je alleen het Amerikaanse leger in mag ALS je al een werkvergunning (groene kaart) hebt. Je hoeft inderdaad geen Amerikaans staatsburger te zijn. Maar je kunt dus niet tijdens je vakantie even langs gaan in een Recruitment Office’ en, hopla, je zit in het Amerikaanse leger (zoals sommige mensen schijnen te denken).
Plus, tenzij je officieel toestemming hebt gevraagd aan de koning om in het Amerikaanse leger te mogen, ben je dan meteen je Nederlandse nationaliteit kwijt.