dank je
Graag gedaan
Maar als je er heen gaat en je hebt gesloliciteerd
Dan heb je niet gelijk een huis
Er stond dat je het best een hypohteek in europa kon nemen
Maar dan heb je het huis, maar hoe betaal je dan die hypotheek in europa voor je huis in amerika???
En hoe vraag je en krijg je dan een visum/greenard want dat snap ik nog niet helemaal???
Hallo, weten iemand meer over Los Angeles?
ik en mijn vriend willen graag emigreren naar amerika… maar ik moet nog ander half jaar studeren en daarna zien we wel… ben nu 22 jaar en mijn vriend ook… maar we willen wel graag in Los angeles bijvoorbeeld gaan wonen en werken… weet jij toevallig nog sites met woningen in LA en werken in LA? Kom je daar ook makkelijk aan een baan en huis? Ik heb daar trouwens al een nicht wonen maar ik heb haar gegevens niet, dus dat schiet ook lkkr op!
Ik heb wel een paar dingen over de green card gelezen… weet jij nog meer tips? Zou misschien plaats vinden volgend jaar na de zomer in 2011…!
hallo ik ben momenteel 14 en win rond mijn 20ste naar amerika verhuizen.
ik heb gelezen dat je een green card nodig hebt als je er wilt blijven wonen, maar hoe kun je aan een green card komen?
Je kan een normaal selectieprogramma doorlopen, maar dat duurt behoorlijk lang (meestal jaren). Daarnaast kun je jaarlijks aan een loterij meedoen, maar ook daar geen garanties.
Ik zou even zoeken op “green card” met de zoekfunctie, want er is al heeeeel veel over geschreven.
Hallo,
Ik ben nu 16 jaar oud maar ik wil niet in dit KUD nederland blijven ik voel me zegmaar een amerikaan die in het verkeerde land is geboren…haha maar ja ik doe nu een opleiding voor camera man/editor. als ik 20 ben heb ik mijn opleiding afgerond en wil ik graag EERST 2, het liefst 3 maanden op vakantie naar LA dan kan ik goed bekijken hoe het leven daar is. Zodat ik weet hoe het daar is als ik er uiteindelijk wil gaan wonen. Maar hoe doe ik dat? met het hotel en auto huren ik wil graag zo goedkoop mogelijk uit zijn (fcourse) daarna weer terug HBO doen en dan weer back to LA!
Bye
Hallo
Ik heb in het jaar 2004 bij een Amerikaanse Immigratie advokaat geweest in Orlando,Florida en dit kwam ook ter sprake dat ik met een Amerikaanse kon huwen.Maar,er zat wel wat onder t’ gras,hij zei mij dat als ik het zou doen,zeker 7 jaar bij die vrouw moest blijven,en zeker géén 2 jaar zoals eerder gemeld,daarbij,om onze liefde te betuigen aan Amerika en dat onze liefde echt is,moest er minstens 1 kind geboren worden uit dit huwelijk.Na die 7 jaar konden we pas scheiden.Goed,stel nu dat het verandert werd naar 2 jaar,dan pas begint de miserie.Na de scheiding mag je wel die vrouw onderhouden en indien er een kind bij kwam,mag je dat kind uiteraard ook onderhouden.Dat word er natuurlijk allemaal niet bijgezegt.Je hebt je Green Card maar je mag de rest van je tijd u blauw betalen aan onderhoudsgelden voor je ex.En ik verzeker je,ginder gaan ze over forse bedragen,en als die vrouw smerig speelt en zegt dat je haar enkel huwde om aan een verblijfsvergunning te geraken(green card)dan zit je echt pas in de miserie.
Doe gewoon mee aan de Green Card lotterij.Als je die wint moet je wel aantonen dat je een beroep uitoefend waar minimum 2 jaar hoge school aan vooraf ging.Als dat gedaan is moet je aan nog veel zaken voldoen,maar als je daar door komt en je hebt je Green Card,dan ben je vertrokken.
Aan u de keuze;wil je het risico nemen door te trouwen en de mogelijke gevolgen te trotseren,of speel je op safe via de lotterij?
Wees er ook van overtuigd,een kamer huren of appartement kan je in de hoofdsteden snel aan een huurprijs van 300 dollar per week kosten,en geloof mij,lager en je kan evengoed in een doos slapen.
Veel geluk
Harley
Hoi,
Ik ben afgelopen zomer naar usa gegaan met een B1/b2 touristen visum. Deze zomer ga ik weer naar amerika. Ik heb dus nu weer applied voor een B1/B2 touristen visum. Ik heb zelf ook familie wonen in California. Nichtjes neefjes die zelf ook al kinderen hebben. Een deel van m’n familie is zelfs de baas van 3 gehoorapperaat winkels. (Ik heb zelf een MBO diploma elektrotechniek)
Nu vraag ik mij dus af of het voor mij niet een goed idee is om voor een werkvisum tegaan. Is dit voor mij gemakkelijk of is dat erg lastig. Ik weet dat ik een werkgever op moet geven.
Kan iemand mij meer informatie geven over een werkvisum. Ik heb wel genoeg spaargeld maar het kan wel op.
Je mag maximaal 90dagen met het visawaverprogram naar amerika. Anders heb je een touristen visum nodig.
Ik ben Bram en ben 16 jaar op mijn 18 wil ik naar Amerika verhuizen om eerst te studeren en nadien mss in het leger te gaan. Kan iemand my stap voor stap zeggen wat ik moet doen???
- alvast beginnen met sparen en zorgen dat je een fantastische cijferlijst hebt als je uit school komt
- goed alle informatie op deze website en de USCIS lezen
- scholen aanschrijven waar je wilt studeren
- papierwerk invullen, een flinke kostenpost betalen en alles opsturen
- vingers gekruist houden dat je wordt geaccepteerd
haai ik ben charis ik ben 15 jaar.
ik wil als ik klaar ben met school naar amerika en mijn droom vervolgen om een actrice te worden. Heel mijn famillie woont daar ook dus dat is fijn.
maar tegen de tijd dat ik daar heen wil moet ik alweer 21 zijn.
maar om actrice te zijn moet je heel goed engels kunnen spreken ik kan dat al wel maar tog is dat nog anders dan bij de daar levende amerikanen.
En als ik nu van holland kom wordt ik dan wel aangenomen op een acteerschool en als ik klaar ben met die acteerschool zou ik dan wel voor series enzo worden gevraagd niet dat ik opeens zonder iets zit en ik las ook over de green card?
graaag meeer uitleg!
Misschien is studeren en sporten voor een universiteit een optie? Zo kom je erachter of het land je uberbaupt bevalt. Check voor mijn verhaal http://www.sport-studie-amerika.tk
Hallo Charis(sa?),
Je hebt een lastig beroep gekozen. Er zijn ongelooflijk veel mensen in Amerika die actice willen worden en daarvoor naar LA of New York verhuizen. Je ziet ze niet, meestal werken ze in restaurants als serveerster om de huur te kunnen betalen. Als je eenmaal een acteerbaan krijgt aangeboden, is het beulen! Weet je dat de gemiddelde acteur/actrice op Broadway zo’n 3-4 jaar achter elkaar werkt met 8 shows per week en hoogstens 1 week vakantie per jaar? Weet je ook dat je je eerst bij de vakbond (equity) van acteurs moet inschrijven, dat je daar behoorlijk wat geld voor moet betalen en dat het geen garantie op werk geeft? Weet je ook dat die vakbond je voorschrijft waar je wel en niet mag werken en dat als je dus een baan vindt als actrice dat het mogelijk is dat jouw vakbond je verbiedt om daar te werken op straffe van een hoge boete?
Slechts minder dan 1% weet echt door te breken en een rustig leven erop na te houden.
Wil je echt naar Amerika verhuizen? Dan zou ik liever een diploma voor een minder moeilijk beroep op zak hebben. Mocht je niet doorbreken, dan kun je altijd nog rondkomen met een goede baan en hoef je niet voor je paar dollar fooi te werken in een diner in een achterbuurt.
Als je echt talent hebt als actice, kom je er toch wel. Zelfs als je een andere baan hebt, kun je je nog altijd inschrijven bij een talentscout die probeert audities voor je te regelen. Verwacht niet meteen op Broadway terecht te komen (als je dat al uberhaupt wilt). Als je liever voor films gaat, is het heel makkelijk om te beginnen als ‘extra’, een actrice die in de achtergrond staat en geen tekst heeft. Soms moet je geluk hebben en besluit de regisseur je een zinnetje te geven, dan gaat je salaris meteen omhoog. Als je meerdere zinnen krijgt, zit je meteen in de vakbond (die voor film is iets minder erg dan voor theater, voor zover ik weet. Niets vooraf betalen, maar alleen ) en kun je je langzaam opwerken voor betere rollen. Nog steeds geldt: zorg dat je iets achter de hand hebt voor als het niet lukt. De VS is stukken moeilijk dan Nederland om te kunnen acteren en als het niet lukt, heb je in de VS geen sociaal vangnet zoals Nederland dat heeft.
Voor de Green Card: lees de FAQ en de USCIS website.
Succes!
Ligt het aan mij of is het standaard zinnetje hier : “ik wil naar Amerika om actrice te worden”?
Niet om je af te kraken maar wees creatief, ik ben zelf ook 15 en ik ben me al sinds m’n 12e aan het inlezen, aan het onderzoeken, dromen en noem het allemaal maar op.
Er zijn zoveel leuke banen, orienteer je eens welke mbo,hbo opleidingen er zijn, want zonder opleiding/baan kun je daar niet goed rondkomen
Iedereen heeft ook de visie, ik wil emigreren tussen m’n 18e en 21e emigreren maar bedenk wel dat het zo’n 3 tot 5 jaar kan duren.
Ik wil gaan als ik 25 ben maar m’n HBO opleiding eindigt als ik 22 ben
Dit geeft wat spelling om te ontdekken, sparen en je er hellemaal op in te gooien. Ik weet niet welke opleiding je doet: VMBO, HAVO OF VWO?
Maar 21 heeft je net ruimte om je VMBO+MBO(4) met 1 jaar speling af te ronden
HAVO+HBO met 0 jaar spelling
VWO+HBO met 1 jaar te kort.
Dus als ik jou was zou ik gaan voor een goede opleiding en je vertrek datum 2 of 3 jaar verschuiven
Denk aan 23/24/25
En wees niet bang om te werken, denk aan een krantenwijk ofzo to je 18 en daarna een leuke baan voor na schooltijden ofzo, want je komt er niet met 500 euro, eerder 5000 voor alles in het begin, als je de lottery wint kost het echt wel wat, weet niet precies hoe het zit maar ik lees veel blogs
Als je trouwt kost het zoiezo de trouwerij(2000-4000 dollar of meer)
En al het papier werk, zoveel dat je beter iemand kan inhuren, kost ook weer geld
Maar wees niet bang, veel mensen lukt het dus zet je in voor je droom en ga ervoor
Good luck!!!
En leer wat over Amerika zoals 1e en paar laatse presidenten,
Geschiedenis oftewel history
Constitution enz
Of kijk gewoon even naar dit filmpje
[ame]- YouTube
Deze video heb ik zelf gemaakt, dit vragen ze zoal in de test die je krijgt als je het land in wilt, het heet de emigration test volgens mij.
:wereld::wereld::wereld::wereld::wereld::wereld:
Hallo, ik ben nieuw op het forum en het is al een hele tijd geleden dat hier nog iemand op heeft gereageerd. Even voorstellen ik ben 16 jaar en ik wil zo vroeg mogelijk naar Amerika verhuizen. Dus, 18 (of eventueel 21, want ik heb ergens gelezen dat mensen vanaf 21 voorrang krijgen, klopt dat?)
Ik wil heel graag reizen in Amerika en onderweg geld verdienen (door bijvoorbeeld bij pariculieren te helpen: op farms of zo) dan heb ik ook geen hoog diploma nodig (denk ik?)
Is de beste manier voor mij om binnen te raken vanaf mijn 18e meedoen met die loterij? Alvast bedankt!
Hoi Reispeps,
Het is jammer dat er geen reacties komen op je post. Nu toch eentje!
Als je alles hebt gelezen in deze thread zul je inmiddels weten dat zo snel mogelijk naar Amerika verhuizen niet kan. Je bent afhankelijk van heel veel factoren oa het zeer langdurige emigratie proces.
Een van de belangrijkste dingen die jij kan doen is zorgen dat je een goed diploma op zak hebt. Rondreizen is een zeer goede manier om de VS te ontdekken maar onderweg geld verdienen kan helaas niet zonder werkvergunning. Een toeristenvisum is 90 dagen geldig. Werken met een toeristenvisum is strafbaar, als je gepakt wordt, word je het land uitgezet en kom je er niet meer in. Groot risico dus…
Je kunt idd vanaf je 18e meedoen met de GreenCard Lotery. Maar ook hiervoor is het een pre om een goed diploma, minimaal HAVO te hebben.
Ik zou zeggen, ga vast sparen voor een rondreis!
Heel veel succes!
O ja, vanaf je 21 voorang is helaas een verzinsel.