ik wil mijn ouders meenemen...

Dag allemaal,
Ik zelf ben een aantal malen in zuid afrika geweest. Maar nu ben ik van plan mijn ouders, broer en schoonzus mee te nemen. Dat betekend dat ik met een compleet ander idee en plan moet komen. Normaal heb ik niet echt een plan en kom ik op plaatsen waar mijn moeder een hartverzakking van zou krijgen. Alle hulp is dus gewenst. Want ik zou ze graag een deel van het continent willen laten zien waar ik zoveel van mijn tijd doorbreng.
het plan zover: invliegen op J’burg, auto huren en naar limpopo, vanwege krugerpark en omdat ik veel vrienden in rondliggende dorpjes heb zodat ze nog een stukje van traditionele leven, muziek en dans kunnen meemaken. dan dus kruger, want safari moet. en dan…
Ik gok dat ik ze zo’n 3 weken mee kan krijgen. Is het dan handig om eerst rondom J’burg een rondje te crossen (gods window? …) en dan het vliegtuig naar capetown om daar de hele omgeving te bekijken? (khayelitsha/cape flats, simons town, hermanus, stellenbosch, namaqualand voor de woestijnbloemen en ofcourse Cape of good hope)
of is het haalbaar voor hen om toch met de auto van j’burg naar Cape te rijden? Zij zijn niet avontuurlijk en al te lange afstanden zal de pret zeker drukken. Mijn broer daarentegen zou het heerlijk vinden de hele dag te rijden.
Welke bezienswaardigheden zijn verder een aanrader, en vooral welke slaapplekjes zijn bijzonder? (restaurants) Ik kom nooit verder dan een backpackers of bij mensen thuis.
Doel van de reis: de warmte van de mensen laten voelen, de pracht van het land zodat ze mijn liefde enigzins kunnen bevatten. (maar niet al te shocking)
Doelgroep: mijn moeder heeft nog nooit gevlogen en vind een vakantie thuis het fijnst. Mijn vdr vindt het allemaal wel ok als hij maar weet waar hij aan toe is. Mijn broer heeft 1 keer binnen europa gevlogen en mijn schoonzus nog nooit.
Hulp is dus op alle fronten gewenst, want alleen met een goed plan krijg ik ze mee! en dat zou ik ontzettend graag willen.

Baie dankie!
Groetjes mariska

(ps: een prijsindicatie bij eventuele tips zijn ook van harte welkom ivm plan)

Hoi Mariska,

Gaaf dat je je ouders dit mooie continent wilt laten zien. Wij hebben zelf een lodge, helemaal in het noorden van Limpopo. Een mooi, ruig en nog redelijk wild gebied maar met een zeer rustige, kleine lodge en alles toch nog redelijk beschaafd. Mocht je een indruk van onze locatie willen hebben, kijk dan even op www.zazoetravel.com
Ook hebben we allerlei leuke uitstapjes en excursies, bijvoorbeeld naar een Big 5 park in Botswana maar we hebben ook allerlei andere activiteiten (natuur, cultuur, ontspanning én inspanning). En we kunnen het eigenlijk net zo gek (of juist niet) voor jou en je familie maken als je zelf wilt.
Mocht je 2 of meer nachten willen blijven, vraag ons dan per mail om een mooie prijs!

Combinatie ‘rondje Johannesburg - Kruger’ en vervolgens Kaapstad en omgeving is zeker aan te raden. Je weet dat je dan een aantal uitersten van 1 land kunt laten zien en dat is zeker mooi. Vraag is alleen of mensen die nog nooit gevlogen hebben, het leuk vinden om ook nog een extra binnenlandse vlucht te maken. Maar ja, andere kant is het rijden en ik moet zeggen dat de rit van Johannesburg naar Kaapstad nu niet echt een rit is om blij van te worden…
Je zou ook vanuit Jo’burg op Port Elisabeth kunnen vliegen en van daaruit met huurauto de Garden Route kunnen rijden naar Kaapstad. Dat is een iets kortere vliegafstand en een aantrekkelijke autoroute!

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier toe bij de voorbereidingen en bij de uiteindelijke reis natuurlijk ook! Persoonlijk vind ik het altijd té gek om anderen dit o zo mooie en interessante land te laten kennen!

Groetjes,
Natascha Snelder
ZaZoe Xperience

Hartstikke leuk, min vader krijgt al een hartverzakking als ie afika hoort.
Kijk anders hoe en waar de georganiseerd reizen naar toe gaan, zien je ouders wat ze gaan zien en waar ze ergens willen slapen, na de 3de nacht willen ze zelf gaan zoeken. Je hebt je eigen tijd om je reis te maken ne bent bijna verzekerd van mooie plekjes en plaatjes.
Suc6 sebas