Moeder en zoon

Ik wil volgend jaar graag met mijn zoon, dan bijna 8 jaar, naar Zuid-Afrika en/of Namibië:SOUTHAFRI.Het liefst ga ik georganiseerd van hotel/app naar hotel/app en dan vandaaruit zelf op stap met een auto:vak01:. Is dat vertrouwt zo met zijn 2en, heeft er iemand ervaring of raden jullie toch een groepsreis aan.

Ik denk dat wanneer je georganiseerd gaat je in 1 vervoermiddel (bus-truck-SUV) gaat. Wanneer je zelf op stap wilt gaan met auto dan zit er dus niets anders op als een auto huren en zelf te gaan rondrijden.

Misschien een ideetje: een combinatie van beidden? Dus bijv. een rondreis van 3 weken en dan nog 1 week zelf op pad? Hebben wijzelf destijds in 1999 ook gedaan: 16-daagse rondreis door Botswana en daarna in 8 dagen van Vic. Falls naar Harare (Zimbabwe).

Groetjes uit de bush,

Corné.

www.amukela.com

Zoals Corné al aangeeft is een combinatie wellicht handig als je zowel georganiseerd als zelfstandig wilt reizen. Als je dan eerst de rondreis doet, krijg je al beetje idee en gevoel voor wat wel en wat niet kan, en kun je vervolgens nog een tijdje zelf rondtoeren met een huurauto.

Mocht je de gehele vakantie zelf uitstippelen en met een huurauto op pad gaan, dan kan dat natuurlijk. Je zult wel voorzichtig moeten zijn onderweg (ogen en oren goed open en gezond verstand gebruiken) en bijvoorbeeld ook goed moeten informeren of je zoon overal mag komen. Er zijn met name nogal wat (luxe) lodges / wildparken waar kinderen onder de 12 helaas niet welkom zijn.

Mocht je een bepaalde route in het noorden / oosten van Zuid-Afrika in gedachten hebben en die willen laten checken op haalbaarheid / berijdbaarheid, dan kun je ons gerust even mailen.
En mocht je met een huurauto richting Botswana gaan, dan ligt onze lodge wellicht mooi op je route. Kinderen hartelijk welkom :zon:

Alvast veel plezier met de voorpret voor een prachtige vakantie!

Met zonnige groet,
Natascha Snelder / www.zazoetravel.com