Hallo Reizigers en avonturiers hier,
Mijn naam is Tom Belg van Nationaliteit geboren in Nederland daar heel lang, lang woonachtig geweest in Dublin ook even in Berlijn en Munster Duitsland gezeten en binnenkort vertrek ik terug na Dublin. Voor de rest heb ik veel gereisd door Europa Enkele jaren geleden zijn mijn vader en moeder in Zuid Hongarije gaan wonen in de Tolna regio, zij zijn gepensioneerd en wonen daar een half jaar voornamelijk in de zomer periode. Ik vind Hongarije een heel aangenaam land en verschiet me ervan hoe weinig veel mensen nog over dit land weten, zo wordt ik vaak geconfronteerd met vragen als is het daar niet koud in de zomer terwijl het klimaat er 1000 keer beter als in Belgie of Nederland zeker de zomers en lente… Ook vragen mensen vaak … hoort dat wel bij de Europese Unie enzo. Zeker als het gaat over het weer verschiet ik er wel van hoe weinig mensen weten over Hongarije. Waar mijn ouders wonen bijvoorbeeld was het vorig jaar bijna elke dag zwemweer van half mei tot begin october. Begin october hier in Belgie was de Herst met Winterbuien al enkele wegen begonnen, Maar in Hongarije kon ik gewoon nog fijn in zwembad plonsen, buiten zitten in mijn tshirt en short tot 10 s avonds easily.
Het was in Juli en Augustus gedurende 3 maanden bijna elke dag 30 graden ofmeer met uitschieters tot 38 graden. Wanneer ik tegen mensen vertel dat bij ons de omgeving( - Zuid Hongarij ligt onder invloed van Mediterrane Kroatie en het zeeklimaat),Vijgenbomen en Dadels overal groeien en Fabrikozen en Perzikken echt overal geloven ze mij vaak niet. Zon vruchten zijn normaal en in Marokko Spanje of Italie … Maar toch niet in het koude Hongarije… Come again
Wel heeft het land temaken met een grote achterstand op de Westerse landen juist zoals die er is in Tsjechie, Slovakije en Polen. Maar ik ben ervan overtuigd dat dit zich de komende jaren wel zal bijtrekken…
Ook heb je in Hongarije echt een hele hoop festivals… Er is onder andere het VOLT festival, het Balaton Air festival, het Ozora Dance Festival , er is het Spirit Base Indoor, het Fezen festival, het Rock Festival, het Sziget festival en nog een hele hoop andere… Ook heeft Hongarije veel te bieden op het gebied van kunst en kultuur.
Ook ben ik een youtube channel begonen
Dit is een link naar een kleine lijst met hun festivals…
Hier wonen mijn ouders dit is ook verhuurbaar…
http://vakantiehuisdombovar.blogspot.be/2012/12/reizen-naar-en-in-hongarije.html
Zo ik heb ongeveer alles getypt … wat ik wou zeggen
Groetjes