Ik weet het even niet meer qua reisschema

Ik ben dus van plan om in november naar Thailand te gaan, maar nu weet ik het niet meer hoor. Ik krijg het niet voor elkaar om een reisschema in elkaar te zetten. Snap ook niet hoe ik het allemaal moet doen met het reserveren van treinen en hotels. Heb contact gehad met Greenwoods,die hadden een heel mooi schema voor mij , maar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. Ik weet wel wat ik leuk vind om te zien en te doen nl,tempels bezoeken, jungle tochten, historie, cultuur,chillen,avontuur ect…O ja wat ik ook weet is dat ik door het oosten/zuiden wil reizen.Als ik al die verhalen lees hier dan vind ik het knap dat hoe sommige mensen dit allemaal moeiteloos lijken te reizen. Dit wordt voor mij de eerste keer,aan lef ontbreekt het me niet maar wel aan kennis van zaken.

Wie kan mij een beetje op weg helpen…

Ik weet niet of je alles wel vast moet leggen? Wij zijn deze zomer in Thailand geweest. We hadden alleen onze eerste nachten in Kanchanaburi en de transfer vanaf het vliegveld geregeld. Verder had ik me goed ingelezen, behoorlijk wat tips van internet geplukt, de Lonely Planet mee. Heerlijk om ter plekke te kunnen beslissen wat je wilt. Vrijwel alles is in Thailand makkelijk te regelen. Wij zaten bijvoorbeeld op Koh Pha Ngan en wilden naar Kao Sok NP. Dat leek ingewikkeld, maar dat was het helemaal niet…Gewoon bij de boot informeren, betalen. Je krijgt een sticker op je borst met je eindbestemming en alles wordt voor je geregeld. Boot, vervoer naar Surat Thani, taxi naar Kao Sok.
Misschien ligt je tempo wat lager, dan wanneer je alles al helemaal vast hebt liggen, maar je bent wel veel vrijer…
En je hoeft je nu niet suf te denken hoe je het allemaal moet regelen…
Succes ermee!

1 like

hallo YvonneL net als mariak al schrijft zou ik ook niet al te veel plannen als je een globale planning hebt van welke kant je uitwilt heb je eigenlijk meer dan genoeg hoe te meer je je vast wil houden aan een (druk) reisschema hoe te minder flexibel je bent en in thailand is het inderdaad heel gemakkelijk om dingen te regelen en er is prima openbaar vervoer
je schrijft dat het je niet aan lef ontbreekt, wel dan is er werkelijk geen enkel probleem dus gewoon ticket boeken en een hotel/guesthouse voor de eerste nacht(en) en vandaar heerlijk reizen naar daar waar je graag naartoe wilt en zo verder heb je overal ook de tijd die je hebben wilt vind je het er erg mooi blijf je wat langer vind je het minder mooi vertrek je eerder mischien dat er zo wel enkele plaatsen zijn die je niet kan bezoeken doordat je tijd te kort hebt aan het einde van de reis maar zo geniet je wel voluit van de plaatsen waar je wel komt, en thailand werkt toch verslavend :lol: dus de kans dat je terug gaat is vrij groot en dan kan je die andere plaatsen alsnog bezoeken

Ha Yvonne!

Wij gaan ook in november voor het eerst naar Thailand, überhaupt voor het eerst naar Azie. Tot dusver hebben we alleen de tickets geboekt, en in grote lijnen hebben we staan wat we willen zien. Omdat dat helaas veel te veel is om in vier weken te kunnen doen, hebben we besloten om ‘wel te zien waar de wind ons leidt’.
Een heel avontuurlijke instelling voor iemand die normaal altijd alles van te voren vastlegt (detail: In Florida schijnt aan de Golf van Mexico 362 dagen per jaar de zon. Je raadt het al… Precies de drie dagen die ik daar geboekt had regende het. Een wijze les!). Anyways, voor mijn doen gaan we nu écht op avontuur, en hoe langer ik me daar mentaal op voor kan bereiden hoe meer dat idee me gaat bevallen.

Als ik jou hoor, ‘gebrek aan lef is er niet’, zou ik vooral lekker veel dingetjes gaan opzoeken op internet/in boeken en lekker ‘go with the flow’ op reis gaan. Natuurlijk kan ik dat niet voor je beslissen en spreek ik ook niet uit ervaring, maar ik vertouw maar op de verhalen die ik overal hoor en lees: Thailand is prima te doen met backpack op de bonnefooi!

Veel plezier gewenst!

ook ik zou gewoon ter plekke dingen regelen. hostels vantevoren boeken? kan ook gewoon ter pekke! ik ben slechts een keer in een hostel beland waar ik liever niet had willen zitten (lawaai), en ik ben dan ook devolgende ochtend gelijk verhuisd. geen probleem!

blijkbaar weet je wat je ongeveer wilt zien. dat is handig, want dan kun je een globale logische route uit stippelen. in thailand zelf kun je vervolgens beslissen of je je al dan niet aan die route houdt.