Ik stel me even voor..

Goededag!

Mijn naam is Raphaella een 24 jarige Verpleegkundige uit Rotterdam die wel houd van een feestje en avontuur.

Per 6 november vertrek ik alleen voor 5 maandjes richting Azie.
Ik heb wel flink wat reisjes gemaakt, maar nooit langer dan 4 weken en niet alleen.
(Ja eenmaal 5 dagen Budapest als mini-test-ronde)

Mijn planning: Ik start in op 7 nov in Beijing, ik wil sowieso graag naar Xi-an en vlieg vanaf Shanghai naar Bali op 27 nov. Vraag: tips waar ik echt nog geweest moet zijn tijdens deze trip?
Of mensen die er toevallig in dezelfde periode zijn?
Op bali zit ik een maandje (wederom: tips iemand?) Daar vroeg ik me vooral af waar het leuk is om Kerst te vieren!
Daarna heb ik een ticket om op 27 dec naar Sydney te vliegen, waar ik ook O&N zal doorbrengen.

Vervolgens vlieg ik naar Singapore (meer als gunstigere tussenstop qua prijzen van tickets)
Om daarna naar Cambodja te vliegen, in Cambodja ga ik aan de slag als verpleegkundige in de buurt van siem reap, daarvoor wil ik graag nog even door Cambodja trekken voor de sights. Hoeveel dagen zullen daarvoor nodig zijn? zouden 2 weken voldoende zijn?
Daarna dus 1 maandje werken, waarbij ik in het weekend altijd in Siem Reap verblijf en dan tot slot wil ik afsluiten in Vietnam.

Zijn er dus mensen die in de periode van 6 nov tm eind maart in deze bestemmingen zijn of leuke tips hebben?
Ik hoor het graag!

Groetjes,
Raphaella

Als je 3 weken hebt in China,heb je tijd om rond te kijken.Veel mensen vinden dat Xián tegenvalt, maar een deel is echt interessant.Li River is met boottocht langs het Karstgebergte een aanrader, en een wandeltocht door de bergen daar ook.Er is daar trouwens een NL stel dat daar een hostel heeft, wordt in het China topic ook vermeld.Kijk eens op het China topic.China is zo groot dat de werkelijk interessante dingen ook afhankelijk zijn van je eigen voorkeuren. Beijing goed bekijken heb je wel een weekje voor nodig, dus inlezen is wel raadzaam, om een schifting te maken.Het oude Beijing met de hutongs verdwijnt snel, dus grijp je kans.Als je tijd hebt zou ik South Island New Zealand aandoen, en daar een auto huren,met het Internationaal rijbewijs , wat je bij ANWB kunt halen.Dat is werkelijk een wereldervaring met de baaien , de Glaciers etc.En de dolfijnen in Kaikoura. Er zijn trouwens NL reisburo’s die auto en verblijf bij locals kunnen regelen.Heel veel plezier!!
Kijk hier eens als voorbeeld;op deze site !
Of 11 dagen met auto http://www.mondireizen.nl/Nieuw-Zeeland_autorondreis_Zuidereiland_11_dagen.html

Hoi Raphaella,welkom op wereldwijzer!
Nou leuk dat je plannen hebt om op vakantie te gaan naar Azie !
Heb je ondertussen al het Reisgenoten Forum ontdekt hier op wereldwijzer?
Daar kan je een oproepje plaatsen voor een reisgenoot (of meerdere reisgenoten)
Plaats in je oproep een beschrijving van waar je naar toe wilt, welke periode, waar je reisgenoot aan moet voldoen en vooral wie je zelf bent.
Succ6 nog met de voorpret,Raphaella !
groet,georgessiam.