Ik mis backpacken zo

Ik mis de rode aarde in de outback van Australie en de haaien in het Great Barrier Reef. Ik ben al ruim een jaar terug en heel gelukkig hier in Nederland. Waarom mis ik Australie dan zo?

Iemand op dit forum was zo wijs om te zeggen dat je van reizen juist moet leren om ook te kunnen genieten van het leven in Nederland. Ik geniet op zijn tijd van het Nederlandse landschap, het fietsen en mijn studie vrienden. Hoe komt het dan dat ik bij vlagen mijn backpack inpak en bijna tickets koop?

Ervarings deskundigen?

ja, ken het gevoel. maar ik heb van mezelf gezegd dat ik pas terug mag als me studie is afgerond.

Denk dat heel veel reisliefhebbers dat gevoel kennen.
Vanaf dat ik verre reizen ben gaan maken, heb ik altijd een soort onrust in me, dat waar ik ook zit (nl/ver weg) ik ook altijd heimwee heb naar de andere kant van de wereld. Het is gelukkig meestal niet op de voorgrond aanwezig, maar soms komt het opeens opzetten.

Wat je er mee moet doen? Niet veel denk ik; niet te veel blijven hangen in dat wat je nu niet hebt. Of als dat gevoel echt constant aanwezig is, het niet bij die heimwee laten maar dat ticket echt boeken ipv bijna…

Ik heb dat gevoel ook,het is zoals een verslaving,moeilijk om er vanaf te geraken.Moet er altijd tussenuit anders begin ik zot te worden,mijn plekie is Thailand(isan-country)groetjes:plastiek/georgessiam.

Hoi,

ik ben een blog begonnen…eigenlijk om in te haken op mensen die gereisd of zelfs gewoond hebben in Australie en het dus nu heel erg missen. Daar ben ik er zelf ook een van en je merkt gewoon als je een lange tijd weg bent geweest…mensen om je heen het eerst leuk vinden om je verhalen aan te horen…maar daarna moet het ook wel weer afgelopen zijn;)
Ik hoor graag en zie graag jullie verhalen…met evt. foto’s… Leuke tips en must sees natuurlijk ook erg welkom!
Hier is de link :
http://homesick4oz.blogspot.com/2010/03/is-it-case.html

Ik heb alles in het Engels aangemaakt, zodat iedereen mee kan praten…posten in het Nederlands is echter ook geen probleem!
Als jullie nog meer heimwee naar Oz verslaafden kennen…stuur de link door:)

thx alvast!
groetjes,
Lieve

Hallo,

Daarom ben ik een procedure gestart om er te kunnen wonen. Ik ben zelf al 2.5 jaar op reis ik kan niet meer wennen in Nederland vandaar dat ik er niet meer wil wonen. Ik ben er trouwens ook op dit moment in Cairns.