Bij het uitpakken van de rugzakken kom ik nog 80 000 Kyats tegen die we vergeten zijn in te wisselen. Dat is toch zo’n kleine 80 dollar waard dus een beetje zonde om in de vuilnisbak te gooien. Is er iemand in de regio Leiden die hier een bod op wil doen? Dan kom ik het wel langs brengen.
Hi Seekelot! Ik ga volgende week richting Myanmar, dus ik zou de kyatts wel van je willen overnemen. Hoeveel euro’s wil je er voor hebben (heb geen dollars) Je kant me mailen op kellybrugman@hotmail.com. Groetjes, Kelly
Zo de Kyats hebben een nieuwe eigenaar gevonden! Veel plezier gewenst op reis Kelly.
Hi Kees! Sorry voor de wat haastige overdracht, maar echt top dat je langs kon komen!! Ik wilde het liefst nog 10000 tips vragen, dus als je nog wat essenteels voor me te binnen schiet mag je me altijd mailen Bedankt voor de kyats in ieder geval! Groetjes, Kelly
Ja, neem dollars mee, het liefst nieuwe, maar zeker zonder kreukels. Kan je ook in Bangkok wisselen. Euros en Baths kan ook. Geldautomaten komen er steeds meer, maar ik weet niet of ze ook werken met een Nederlandse bankpas. Het zou wel moeten werken, maar ik heb het alleen getest met een creditcard.
Verder geen stress. Het is een heel makkelijk land als je de bekende dingen bezoekt. Hotels boeken via Agoda, maar het is nu niet druk dus kan je ook ter plaatse iets regelen. Bussen en shared taxis is ook makkelijk via je hotel of zo’n plaatselijk reisburootje. Veel mensen spreken heel behoorlijk Engels. En de mensen zijn heel vriendelijk en vaak ook nieuwschierig, maar zelden opdringerig. Het is wel een erg arm land en dat is flink confronterend af en toe, ik hoop echt voor ze dat ze snel een betere levens standaard bereiken.
Verder, vraag maar raak
Dag seekelot
Ben van plan in binnenkort…naar Myanmaar te gaan…vroeg me af…of het makkelijk om een slaap plaats te vinden zonder van te voren te boeken…
Via Wereldwijzer app
In de zomervakantie was het geen enkel probleem. Naar mate je dichterbij het hoogseizoen komt wordt het moeilijker hoor je overal. Dus ik heb geen idee hoe het nu is.
Kan je ook met euros wisselen naar kyats…of kan dat alleen maar met dollar… wil graag 20 dagen gaan wat is de dagbudget en voor hoeveel betaald je voor een 1persoons kamer simpel
Via Wereldwijzer app
Euros kan ook, vaak wat minder gunstige wisselkoers.
Een kamer is vaak zo’n 30 tot 40 euro per nacht. Maar wij hebben niet heel goedkoop gereisd. Geen idee ook wat een goedkoop dagbudget is, want ik hou wel van een beetje luxe op z’n tijd. Myanmar is vrij duur in slapen en reizen. Eten is erg goedkoop. Met z’n drieen voor een tientje lukt vaak wel. Maar een ticket voor een bus of zo is snel boven de 20 euro.