Hallo,
Naar ik lees is de meest gangbare munt in Myanmar de US dollar.
Blijkbaar meer gewild dan hun plaatselijke Kyat.
Maar kun je er ook EUR omwisselen in Kyat ?
Iemand ervaring daarmee ?
dank voor hulp
Hallo,
Naar ik lees is de meest gangbare munt in Myanmar de US dollar.
Blijkbaar meer gewild dan hun plaatselijke Kyat.
Maar kun je er ook EUR omwisselen in Kyat ?
Iemand ervaring daarmee ?
dank voor hulp
ja, je kunt zeker in de grote steden euro’s inwisselen. Maar om een of andere reden heeft men veel meer vertrouwen in dollars. Uiteindelijk ben je voordeliger uit met dollars ondanks dat je de euro’s eerst in dollars moet omwisselen. En alleen maar onberispelijke dollarbiljetten. Beschadigde biljetten geven gegarandeerd problemen. De lokettist op een treinstation bv kan gestraft worden als hij een beschadigd biljet aanneemt!
Juli 2013: crispy eurobiljetten van 50 en 100 euro meegenomen. Wisselkoers voor de euro 1280 Kyats.
Omwisselen ook naar dollars.
Wisselkantoren of de bank.
Heb redelijk wat ATM’s gezien.
Vanwege de kosten raad ik omwisselen van crispy dollars/euro’s aan.
Visa on Arrival komt er aan ( zie foto’s
Myanmar is aan te raden. Heb er een geweldige tijd gehad. Aardige en dienstbare mensen. Rond stations/luchthaven wel opdringerige ‘helpers’; zeg NO
In Yangon staan de taxiprijzen van de luchthaven vast.
Trein is niet aan te raden. Traag en erg oud.
Busvervoer is goed tot erg goed. (10 tot 25 euro)
Vliegen is relatief duur.(80 tot 100 euro)
Dagtoer met gids 40000 tot 55000 Kyat ( 33 tot 45 euro)
Verdere ideeen kijk op onze blog: http://menikmati.waarbenjij.nu
Zie mijn update over geldzaken per augustus 2013 in een eerder verstuurd bericht.
Praktisch en goedkoop: neem een bankpas (en een reserve) mee en wat biljetten van 50 euro (crispy is niet nodig, wat vouwtjes is geen probleem, maar absoluut niet beschreven of gescheurd). Dollars meenemen vanuit NL is zonde van het geld. Het is veel goedkoper om in Myanmar zelf euro’s om te wisselen in kyats en deze weer naar dollars, dan in Nederland tegen de woekerkoersen van GWK of ABN AMRO dollars te kopen.