Turkije valt binnen zone 4 dus dan ben ik geen 108,- maar 39,- euro kwijt!
Dat is dus maar 78,- euro voor die 40 kilo i.p.v. 400,- euro!
Super bedankt Magda!
Groetjes,
~Deniz~
Turkije valt binnen zone 4 dus dan ben ik geen 108,- maar 39,- euro kwijt!
Dat is dus maar 78,- euro voor die 40 kilo i.p.v. 400,- euro!
Super bedankt Magda!
Groetjes,
~Deniz~
jeetje! beter zeg!
ik was trouwens maar uitgegaan van het duurste wat ik op die site kon vinden. dit scheelt je idd een hele hoop geld! kan je veel beter besteden!
haha bewaar het voor als we naar de kapper samen gaan! hihi
graag gedaan hoor!
gr. Magda
Nog meer tips waar we op moeten letten, allemaal?
Hello,
Ga ook voor een half jaar… naar Turkije en ik dacht naast wat jullie al melde dacht ik ook aan om mee te nemen Jezelf (flauw ik weet het) Een goed humeur en een dosis optimsme en doorzettingsvermogen?? En vooral veel zin in een leuke tijd.
Verder; wattenschijfjes om make-up te verwijderen (weet niet of je die daar kan krijgen) condooms?? (doe die bij je handbagage, ze kunnen niet tegen de koude tempratuur van het laadruim…)Tja verder als je bv lenzen/bril hebt een reserve bril/lenzen… Lenzenvloeistof, copie van belangrijke papieren (bv paspoort) Van dat schrift is ook wel een goede, is altijd leuk om een dagboek bij te houden. Tja en verders… Hmm kan ik het ff niet bedenken. Mocht er meer binnen schieten meld ik me wel weer. Ik wens jullie allemaal een hele fijne tijd in Turkije!! Geniet ze!!!
Groeten,
Slingerborg
hey slingerborg,
das is alweer ff geleden dat we jou hier hebben gezien!!
alles goed met jou? wanneer vertrek je nu precies??
…een woordenboekje is misschien ook wel handig.
Ik heb nl. zo’n klein woordenboekje van Globus; Turks spreken en begrijpen. Heb ik gewoon bij de boekhandel gekocht. Er staan pasklare zinnen en uitdrukkingen, woordenlijst etc in. Plus een uitleg vd uitspraak. Ook erg handig, haha
Ik ga voor de zekerheid nog wel op zoek naar een echt turks/nederlands en vice versa woordenboekje denk ik. Lijkt me toch wel fijn om bij je te hebben als je er een paar maanden heen gaat.
Voor de rest misschien een engels of duits woordenboekje…?
Hey Myrna,
Is inderdaad lang geleden. Hier alles oke. En met jou?? Wanneer ga jij weg??
Ik ga rond 18/4 voor een half jaar naar Turkije om daar te gaan werken in een guesthouse in Göreme. Nadat het uit is gegaan met m’n vriend had ik in eerste insantie zoiets van laat maar ik ga niet. Maargoed het bleef kriebelen en ik werdt door iemand gewezen op een leuke job in dat guesthouse…dus info opgevraagd en uitgewisseld en ik heb de knoop doorgehakt. Ik ga een half jaar in Turkije wonen en werken. Hele andere kant van Turkije, maargoed geeft niet. Ik wil niet in Alanya zitten omdat ik geen zin heb om mijn ex tegen het lijf te lopen (en daardoor in de problemen te komen) :unsure: Mocht je nog eens zin hebben om “prive” te kleppen… Je weet mijn mailadres he!!! :lol:
Groeten,
Slingerborg B)
hoi alanya beach babe!
ik heb zelf heel lang gezocht naar een nederlands-turks woordenboekje, maar zowel bij Ako als bij Edel kon niemand me helpen. echt stom, ze hadden het gewoon niet.
maar ik bleef zoeken en heb er een gevonden via bol.com! heel handig klein woordenboekje nederlands-turks en turks-nederlands. het isbn nr. is 90-73288-13-4.
misschien heb je er wat aan
gr. magda
Ik ken nu al Turks maar ik heb ook een klein handig boekje, de WAT&HOE Turkse Taalgids, samengesteld door Van Dale Lexicografie!
ISBN nummer: 90-215-4173-4
Heel handig!
Groetjes…
~Deniz~
Heyyy Magda,
Ja ik kan me voorstellen dat je zo’n boekje niet bij de plaatselijke Ako of Bruna vindt, maar gelukkig hebben we altijd nog internet.
Hoe lang duurde het voordat je 'm in huis had via bol.com?? Ik vertrek waarschijnlijk volgende week al, dus ik hoop dat ik 't red.
Thanx voor de tip in ieder geval. Kzal meteen wel effe kijken.
groetjes,
hoi,
ik had het woordenboekje binnen 2 werkdagen en hij kostte € 9.95 en komen dan nog verzendkosten bij van € 1.95.
gr. magda
ik heb ook t boekje van WAT & HOE turks!! heel makkelijk, want er staat echt van alles in zelfs hoe je aan je scharrel vraagt of ie wel condooms bij heeft :lol: :lol:
wattenstaafjes en condooms kun je gewoon kopen in turkije!!! dus geen probleem hoor slingerborg!
@slingerborg: leuk zeg, dat je werk hebt gevonden en dat je toch gaat na veel overwegen!! je gaat een dagje eerder dan mij! jaloers!!! haha
ik hoop dat je nog veel van je laat horen op t forum en dat je heel veel plezier gaat hebben daar!!!
Ik heb ook een heel handig vertaal boekje gewoon bij toeval gevonden in de uitverkoop
Volgens mij was ie €2.25 ofzo!!! :o :blink:
Ook hierin staat wat condoom in het turks is en er staan zelfs openingszinnen in en hoe je moet vragen of iemand met je naar bed wil, hahahaha Geweldig!
Ook staat er in hoe je moet ruzie maken, heel grappig en super handig boekje.
Hij is van “Kramers Taalgidsen, Turks” ISBN nr: 90 410 2251 1
Er staat zelfs een vertaling in voor: “Ik heb hoofdpijn” onder het kopje Haat/Liefde. Hahahaha
groetjes Rieneke
oh meiden voor dat ik t dadelijk vergeet!!!
tampons niet vergeten!! want ze hebben in turkije geen O.B. en als ze ze wel hebben betaal je er heel veel voor!!!
Ohw thnx!!
Goed dat je het zegt, was het zo vergeten…
misschien iets tegen insecten? tekentang, iets om te spuiten op die beestjes??
maar ik moet zeggen dat ik in turkije nog geen een mug heb gezien… <_< zou het te warm zijn voor die beestjes? haha
gr. magda!
Wat heerlijk zeg een half jaar naar turkije, wel mega hard werken, maar het lijkt mij echt super!!!
Volgens mij hoeven jullie geen spullen mee te nemen want alles is daar toch te koop, ja je tampons en maandverband zou ik meenemen. Maar al die andere dingen koop je daar veel voordeliger an hier. Sinds ik op vakantie naar Turkije ga, neem ik altijd een gevulde thuisapotheek mee terug naar nederland, omdat alles goedkoper is dan hier. Ik had laatst een tubetje zalf nodig, en betaalde hier 13.65 voor terwijl ik hetzelfde tubetje in Turkije voor 4.5 miljoen gekocht heb.
Goede schoenen, meenemen, en je favoriete broeken, en de rest daar kopen!!!
Heel veel plezier deze zomer, groeten Ilse
Deniz,
Heb jij je spulletjes al opgestuurd? Ik ga dat denk ik morgen al doen. De laatste keren dat ik iets aangetekend verstuurd heb, duurde dat ook bijna een maand. Heb nu nog maar 3 weken en jij nog minder…
gr. Magda
Stuur jij jouw kleren enzo in een doos op of wat ga je opsturen?
Ik ben bang om mijn dozen per PTT te sturen, mischien raken ze kwijt op gaan ze kapot!
Het kost me wel maar 78,- euro terwijl ik als ik ze met het vliegtuig meneen kost het me 400,- euro en dan dat gesleep nog met twee grote dozen en een koffer en een klein koffertje enz.
Zijn er mensen die zo’n grote dozen wel eens met de post hebben gestuurd?
Groetjes…
~Deniz~
Hoi Deniz!
Nou, ik heb vandaag gewoon en pakket opgestuurd. 10 kg voor € 26,75 aangetekend. Ik heb er vertrouwen in dat het gewoon aankomt. Aangetekende zendingen zijn altijd traceerbaar. Ik heb kleding en wat schoenen opgestuurd.
Met het vliegtuig heb je ook kans dat je bagage niet aankomt!
groetjes, Magda