Mijn ouders gaan ook al jaren naar Turkije. Dit keer gaan we tegelijk heen. Gezellig samen in het vleigtuig.
Nu vroeg mams lief aan mij of ik wat boodsschapjes wilde halen voor de vakantie van drie weken Alanya.
Tuurlijk wil ik dat.
Het lijstje:
10 pakken stroopwafels
10 zakjes satésaus (en dan wel van conimex)
10 zakjes gehakt kruiden
21 kleine smeer leverworstjes
2 salamiworsten
3 x 500gr. belegen kaas, waarvan één in plakjes
200 gr. ham, voor de tosti’s
3 tubes tandpasta
2 bussen deo, want er staat in Turkije nog wel wat…
een nieuwe elektrische tandenborstel
1 fles witte J.P Chenet wijn
1 fles rode J.P. Chenet wijn, want ja, die hebben zo’n leuke scheve hals he
Nou vraag ik je, is dit normaal? Zijn er nog meer mensen die dit doen?
Ze gaan tenslotte wel drie weken…
Hoe zwaar gaat deze koffer worden Babsch?
In Turkije kun je toch ook heel goed boodschappen doen bij de Bim of de Migros?
Of zit dat niet bij jullie in de buurt?
Ook in Turkije heb je heerlijke worst en kaas.
En ook heel goede wijn, maar ja niet met een scheve hals. Maar het gaat toch om de smaak.
Wijn mag niet mee in de handbagage. Of het moet geseeled zijn.
Ik hoop dat alles gaat lukken voor jullie.
Ik neem wel dingen mee voor de familie daar zoals; chocola, drop, Hollandse kaas en stroopwafels.
is dit voor eigen gebruik of als kado voor vrienden van daar…??
als het voor eigen gebruik is vind ik het ECCHT niet normaal… ga juist naar turkije omdat daar alles zo lekker is…
neem alleen eten of drinken mee voor in het vliegtuig heen en verder alles lekker daar… turkse worst, witte turkse kaas, turkse wijn, turkse koekkies…mmmmmm
Uiteraard hebben wij in Alanya ook een BIM en een Migros, ook een Tansas. Maar ja, wat je thuis eet is het lekkerste, denk ik dan maar.
Ik heb alleen drop mee en één pakje stroopwafels, want die vind mijn vriend zo lekker, dus dan moet het wel, toch?
Maar ik moet eerlijk zijn,. ik heb een erg onbekende aandoening, waardoor ik bijna niks mag en kan eten, dus dat veranderd al een hoop.
Maar ik ben gek op al het turkse eten!
Sommige boodschappen worden ook echt wel meegenomen op aanvraag van turkse mensen daar hoor, maar dan nog, dit alleen weegt al lood!
Maar let op! Het zijn mijnouders die dit willen en godzijdank ben ik niet zo.
Ik vind het vreemd… Wij nemen ook kaas mee, soms iets van spek of ham voor onder een eitje…maar niet in de getalen die jij opnoemt…
Deo is daar ook te koop, en net zo duur. Satesaus oke, das daar niet te koop, stroopwafels, ja lekker maar zoveel…
Snap de artikelen wel, vind alleen de aantallen wat extreem…
@ deo, vond ik dus echt onbetaalbaar!! in de kleine supermarktjes 12 YTL en bij de grotere toch nog ytl 8
voor een klein busje deo… :retard:
maar meer dan 1 bus verspuit ik niet in 2-3 weken hoor!
Sodeju wat veel zeg willen ze daar op de markt gaan staan hahaha grapje hoor,maar vindhet erg veel.Zelf neem ik nooit etenswaren mee en wat ik tekort kom koop ik daar wel.
Uiteraard is niet alles voor hun zelf. Ze nemen een hoop mee voor andere daar. Zeker de stroopwafels en de satésaus. Ik zweer het je, al de turkse mensen die ik ken , kan je zowat omkopen voor een pakje stroopwafels! Ze zijn er echt gek op!
En satésaus hebben ze gewoon niet. Vandaar
Tja, vanavond mogen m’n ouders alle boodschapjes in hun koffer proppen…Morgen is het voor hun ook zover.
Ik wens ze nu al sterkte met hun koffeers pakken!
Hey Babsch, goede reis morgen, t was hier vandaag weer flink warm, enige bewolking. Ik rij zo even naar Manavgat om de koffie, weet ik ook hoe t weer daar was!!!
Ach ja, hoe je het schrijft??? Maar als het maar lekker is!!! Ben blij dat we wat woordjes kunne, en als ik sms naar turkije snappen ze mij ook, de berichtjes die ze terug sturen in zogenaamd nederlands, laat ons op z’n minst glimlachen!!!:slywink::evil: