Hallo mensen,
Ik ben dus piercer en ik heb contact met een studio in Burnaby. Ik heb al op de Canadese immigratie site gekeken maar ik kan mijn beroep er natuurlijk niet bij vinden.
Hoe is mijn kans om daar te kunnen werken.
Gr
Rebel
Hallo mensen,
Ik ben dus piercer en ik heb contact met een studio in Burnaby. Ik heb al op de Canadese immigratie site gekeken maar ik kan mijn beroep er natuurlijk niet bij vinden.
Hoe is mijn kans om daar te kunnen werken.
Gr
Rebel
Je beste kans is n WHP (working holiday program), ervan uitgaande dat je nog geen 30 bent. Dit geeft je n kans om hier voor 1 jaar te werken. Je baas kan dan n procedure ingang zetten om te bewijzen dat hij geen Canadesen kan vinden en jij dus geen baan van n Canadees inpikt. Hierna zal hij je voor n aantal jaar moeten sponseren, wat inhoud dat hij finacieel voor jou verantwoordelijk is.
Hmm dat klinkt al een beetje ingewikkeld allemaal.
Want eerlijk gezegd is er niet echt een baan wat een Canadees ook niet zou kunnen doen.
Dat ligt er maar aan. Het is meer n vraag of “is er n Canadees die dat kan?” dan of “is er n Canadees die dat zou kunnen”. Iedereen kan gaan studeren om n piercer te worden maar hoeveel doen dat?
Je werkgever moet oa bewijzen kunnen overleggen dat hij na herhaaldelijk adverteren voor n werknemer niemand geschikt heeft gevonden.
Rebels, ik zou eerst een vragen aan die werkgever of hij überhaupt al geprobeerd heeft om iemand voor deze functie te krijgen. Als hij meer dan 3 mnd zoekende is (advertenties in de kranten en aanmelding bij het arbeidsbureau), maar niemand kan vinden die geschikt is, dan mag hij van elders iemand aannemen (zoals Paulus al schreef).
Maar deze persoon moet ook voldoen aan bepaalde eisen. Zo moet jij kunnen bewijzen dat jij in dit beroep of een opleiding hebt genoten en/of een aantal jaren werk ervaring hebt.