Ik kan jullie niet echt helpen, want ben nog nooit in Ijsland geweest in de winter, maar toch dit:
-Voor autoverhuur: zie dit topic. Als je maar een kleine week zou gaan, raad ik aan een auto te huren. OV (als het al mogelijk is in de winter) zal toch meer tijd kosten.
-Als je een hondensleetocht wil doen, één tip: zeeeer warme kledij aandoen, want het is echt ontzettend koud! (maar wel leuk, hoor, heb dit ooit in Zweeds Lapland eens een keertje gedaan)
Ik vind wel deze website en er zullen waarschijnlijk nog wel andere aanbieders zijn.
-Op de bonnefooi zou ik niet doen, maar ik zou het wel allemaal zelf regelen, niet georganiseerd door een touroperator. Wij hebben gemerkt dat zelfs eind september vele overnachtingsplekjes gesloten zijn. Ik had op voorhand mailtjes gestuurd en meestal gaven ze me dan een telefoonnummer waarop ik hen kon bereiken als we ter plaatse waren. Dan kregen we de sleutel van de kamer of één keer kregen we zelfs het volledige B&B huis, omdat het toch leeg stond.
-Wat betreft gletsjerwandelingen, zijn er toch organisaties die dit een heel jaar lang aanbieden. Ik zou wel op voorhand contact met hen opnemen, want ik vermoed dat ze geen dagelijkse tochten meer zullen doen.