Iemand uitnodigen, hoe gaat dat?

Hallo allemaal,

ik heb een russische meisje ontmoet op vakantie. Het is zeg maar uitgegroeit tot een liefdes relatie.

Het enigste probleem is dat zij 3 jaar jonger is dan mij, zij is dus 16 jaar en dus nog minderjarig. Ik vroeg me af of het voor haar mogelijk is een visum te bemachtigen om mij in nederland te kunnen opzoeken ?? Ik heb zelf ook al aardig wat onderzoek gedaan en gelezen dat je bijv. een salaris strookie moet laten zien en omdat ik nog niet zo oud ben studeer ik eigenlijk alleen nog maar. Zoals het er nu naar uitziet is het ook alleen de bedoeling dat het gewoon bezoekjes worden en niet dat ze gaat intrekken.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt,

Dennis

hai dennis

ik zou gewoon eventjes op de site van de IND gaan kijken en dan zoeken wat er nodig is voor een vakantie visum

denk dat je daar alle info kunt vinden
maar, heb je er al aan gedacht dat ze heel misschien wel van de IND mag komen, maar niet van haar ouders…? is dat niet veel belangrijker?

Dat moet natuurlijk eerst in orde zijn… maar voor zover het er nu naar uit ziet gaat haar moeder akkoord… ze zijn daar denk ik iets makkelijker mee, dan hier in nederland want die zus is ook op haar 18 in haar uppie naar de states gegaan voor 2 jaar… natuurlijk weet ik wel dat dat 2 jaar scheelt maar toch dat maakt het er niet minder gevaarlijker op.

Denk dat je ook veel antwoorden op je vragen kunt vinden op de website van Buitenlandse Partner: www.buitenlandsepartner.nl

Succes !

Hoi Dennis,
Als je iemand wil uitnodigen dan kun je dat via jouw gemeente doen waar je woont, je moet dan een formulier invullen met haar en jouw gegevens, zij sturen dat dan door naar de ambassade in Rusland (de nederlandse ambassade) Het probleem waar jij tegen aan gaat lopen is dat je niet genoeg verdient om haar hier naar toe te halen. Die bedragen liggen best wel hoog. Ik weet niet hoe het met haar minderjarigheid zit. Ik denk dat ze zoiezo toestemming nodig heeft van haar ouders. Ik denk dat het makkelijker is voor jou om daar naar toe te gaan dan zij hier naar toe. Ik denk dat je struikelt met je inkomsten.
succes, Rina

Beste Dennis,

Het is zo simple als wat, je gaat naar het gemeentehuis in de plaats waar jij woont en haalt op burgerzaken een garantie verklaring. (als je verteld dat jij je vriendin wilt uitnodigen voor een vakantie snappen zij het daar wel).
Deze garantie verklaring die jij moet ondertekenen op het gemeentehuis en die de ambtenaar met een stempel bekrachtigd, stuur je op naar jou vriendin (doe de even een briefje bij voor ons consulaat in ST. Petersburg dat jij haar uitnodigd voor een vakantie in Nederland en dat het jou vriendin is), je vriendin gaat met deze garantie verklaring en een bewijs dat zij schoollier is plus pasfoto naar ons consulaat/visumbureau in St. Petersburg waar zij dan zonder problemen een visum krijgt voor maximaal 90 dagen.

Succes!!!

En als je gaat trouwen verwacht ik een uitnodiging :unibrow:

Hoi Dennis

Verliefd zijn is heel mooi maar gebruik ook je verstand. Verzamel ook voldoende info over de cultuur en de gebruiken daar. Ga eens kijken of info vragen op deze site Startpagina overzicht - Yourbb.nl
Het meisje is 16 jaar en als haar ouders ermee akkoord gaan dat ze naar Nederland reist dan stel ik mij er toch vragen bij.

grtjs. gamela

ja man scoor gewoon een dutch mokkel

Dat kan best wel eens een afwijzing worden door de ambassade. Heb het al vaker meegemaakt.

Kijk op de website van de ambassade www.netherlands.ru. Hierop staat precies vermeld wat er nodig is om een Nederlands visum te verkrijgen. Omdat je zelf nog niet werkt, kan iemand anders, bijvoorbeeld 1 van je ouders, garant staan. Wel handig is het om er dan zelf nog een brief bij te doen waarin je 1 en ander uitlegt.