Iemand gezocht dioe NL spreekt in Chiang Mai van 6 tot 12 april, enkel als back-up!

Hallo, ik reis in april naar Thailand met mijn dochter van 9. Ik heb alles tot in de puntjes georganiseerd. Ik heb overal waar ik kom iemand gevonden die NL spreekt om indien nodig mijn dochter op te vangen. Met indien nodig bedoel ik: als ik een zwaar ongeval of ziekte krijg en in coma lig. Dus echt niet voor een griepje! Ik zou het een geruststellend idee vinden als zij dan kan opgevangen worden door iemand die haar taal spreekt totdat mijn broer is gearriveerd om alles over te nemen. Ik zoek nog iemand die in Chiang Mai is van 6 tot en met 11 april. Wie zou dit zien zitten? Alvast bedankt!

Ik kan je niet helpen, want wij gaan pas eind juni naar Thailand.

Mag ik je vragen waarom je alles zo tot in de puntjes georganiseerd hebt?

Ik ken een echtpaar in Chiang Mai die uit Purmerend komen en een guesthouse hebben genaamd Hollanda Montri guesthouse. Check hun website. Misschien dat je contact met hun kan opnemen.

1 like
  1. omdat dit een hobby van mij is, ik organiseer gewoon heel graag reizen
  2. omdat ik mijn dochtertje bij heb en dan toch graag wat veiligheid inbouw

Wat ik niet begrijp is dat iemand die alles 100% van te voren probeert te ondervangen en dus bepaalde angsten heeft (anders doe je dat niet) wel ā€œzomaarā€ vertrouwt op mensen die je eigenlijk helemaal niet kent…

Een beetje een vreemde reactie op mijn vraag. Ik wist trouwens ook niet dat het forum voor dergelijke reacties diende. Maar om even te reageren: neen, ik probeer niet alles te ondervangen want dat is onmogelijk. En neen, ik heb niet meer angsten dan dat ik hier heb. Maar als hier iets gebeurt, dan reken je ook op ā€˜vreemde’ omstaanders om je kind op te vangen. Ik hoop dat dit in Thailand net zo is, maar het zou dus fijn zijn als er dan iemand is die NL spreekt. Ik zou ook nooit zomaar mijn kind in handen van deze persoon laten. Ik moet al echt half dood zijn en dan is dit een noodoplossing. Misschien begrijp je het nu? En als dat niet zo is, ook goed, maar hou je oordeel dan voor jezelf aub.

Sorry dat ik misschien wat apart reageerde. Maar ik ben na het overlijden van m’n man al bijna 9 jaar alleen met m’n zoon van nu 10 jaar en we hebben samen al heel wat afgereisd. Misschien komt het doordat ik helemaal zonder familie in Denemarken woon, en m’n uitgangspunt altijd geweest is dat ik zelf helemaal verantwoordelijk ben. Ik ben er gewoonweg nooit op gekomen om back up te regelen. Voor ons is het nu niet meer nodig want m’n zoon spreekt behalve Deens en Nederlands ook behoorlijk Engels, maar ik vind het beslist geen slecht idee :slight_smile:

hallo Annemie, heb je buiten al de reacties die niet op je vraag gebaseerd zijn, nu wel info inzake een NL sprekende in Thailand?

Dag Nunu, jouw reactie was een gewone vraag, niets vreemds aan. Ik vond de reactie van corborena een beetje ongepast. Ik heb trouwens nog niet door hoe je kan reageren op iemand zijn bericht… . Fijn dat jullie al zo veel samen hebben gereisd. En uiteraard ben je zelf verantwoordelijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik overdrijf misschien ook wel, maar het geeft gewoon een fijner gevoel.

Dag Kadin, ik heb net een mail verstuurd naar het guesthouse dat jij vermeldde. Dus nog even afwachten. Alvast bedankt hiervoor.

Heel goed! Let wel op dat er een tijdsverschil is van een paar uur…-;))

Kadin, dankzij jou is het al een dag later in orde. Merci!

Annemie, wat fijn!
Zorg je dat je dochter altijd een telefoonnummer bij de hand heeft? En zoek je die mensen ook op als je in een nieuwe plaats aankomt? Ik ben erg benieuwd hoe het in de praktijk dan in z’n werk gaat.

Groetjes Nunu

Dag Nunu,

ik plak een sticker op haar kleedje metmijn gegevens en de gegevens van de persoon in die streek die back up wil zijn. Op voorhand stuur ik die mensen een mail met mijn reisvoorbereiding en belangrijke telefoonnrs. Normaal bezoek ik ze niet nee, ik wil ze niet tot last zijn. Tenzij ik ze al ken natuurlijk.

Groeten!

Zorg dat je dochter het telefoonnummer van de nederlandse ambassade bij de hand heeft.

2 likes

Hoi Annemie,
Zelf ga ik pas in juni naar Chiangmai,dus daar kan ik je niet bijhelpen !
Kan je maar alleen de raad geven,als je met je dochter s’avonds gaat wandelen door de drukke straten in Chiangmai,hou ze dan bij de hand.
Het kan dikwijls hectisch druk zijn op de as Loi Kroy road,Charoen muang road (night bazaar)
Verlies ze geen moment uit het oog,ook moet je weten dat sommige chauffeurs in Chiangmai de verkeersregels aan hun laars lappen,hou daar rekening mee !
Nog een prettige vakantie toegewenst ,Annemie!
groet,georgessiam.

1 like

EN dan ? wat is het plan?