Mijn naam is Mai, ik ben Thai en spreek vloeiend Nederlands. Om zo nu en dan wat bij te verdienen help ik Nederlanders het meeste uit hun vakantie te halen in voornamelijk Bangkok. Ik woon zelf in Bangkok, en vind het erg leuk om mijn “local experience” met anderen te delen die het land en de stad niet kennen! Leuke plekken om te winkelen, eten, bezienswaardigheden te bezichtigen, uitgaan en noem maar op die je niet zo snel in een reisgids zal vinden!
Ik kom echter uit Chiang Mai, en een rondreis daar is ook mogelijk maar dat zal ook met mijn agenda afgestemd moeten worden want ik woon en werk in Bangkok.
Ik kan ook een hoop voor je regelen voordat je naar Thailand komt zoals accommodatie, trein/bus tickets, sim kaart/evt telefoon, etc. Ik kom je ophalen op het vliegveld en beng je naar je accommodatie, en tijdens je verblijf ben ik standby voor je en kun je me altijd bereiken voor kleine vragen (ook op dagen buiten dat ik je rondleid).
Let echter wel op dat ik geen professionele reisgids ben en dit zoals eerder aangegeven doe om wat bij te verdienen. Ik doe dit als hobby en vind het leuk om mijn ervaringen in Bangkok te delen met iemand die een hele andere cultuur en omgeving gewend is, zeker omdat ik zelf de Nederlandse cultuur en omgeving ken.
Mocht je interesse hebben stuur me dan een Prive bericht of reageer in deze topic en ik zal zo snel mogelijk antwoorden! :chin:
Als ik e.e.a. zo eens globaal bekijk, dan is mijn conclusie, dat MaiThai niet is wie ?hij? pretendereert te zijn.
Verdachte omstandigheden die mij tot zo’n conclusie leiden, zijn o.m.:
Er zijn in heel Thailand weinig mensen met de Thaise nationaliteit te vinden die ‘perfect’ Nederlands spreken;
MaiThai suggereert Nederlandse toeristen niet alleen vanuit Bangkok, maar desgewenst ook vanuit Chiang Mai van dienst te kunnen zijn;
tegelijkertijd beweert zij/hij, dat e.e.a. (min of meer) afhankelijk is van, of hij/zij dit kan combineren met zijn of haar primaire inkomsten. Vergeet daarbij niet dat MaiThai wel suggereert ook nog eens in staat en bereid te zijn Nederlandse toeristen na aankomst op het vliegveld in Thailand aldaar op te halen en naar hun hotel/(?volgende bestemming?) te brengen.
En verder kan het wellicht verhelderend zijn om bijvoorbeeld het profiel van MaiThai zelf op dit forum en/of dat van bijvoorbeeld inesse (?zelf?) eens te bekijken.
Voor gidswerk is een gidsvergunning vereist, die MaiThai zelf aangeeft niet te hebben. Dus kijk uit hiermee, je huurt een illegale gids, dat kan voor problemen zorgen.