Iemand ervaring Sawadee Laos en Cambodja?

De Sawadee reis Laos en Cambodja Het trage stromen van de Menkong (november 2011) lijkt mij een hele mooie reis. Nu ik wat verder lees kom ik er achter dat er zeker 3 dagen te zijn dat er gewandeld word. Bij navraag blijkt het te gaan om 5 a 6 uur per dag.

Wandelen en fietsen om zo de omgeving verkennen vind ik niet erg.
Je moet alleen niet overdrijven (zeker niet bij 30 graden).
Ik twijfel om deze reis te boeken.

Heeft iemand ervaring met deze reis.

Alle input is welkom.

Groet,

Jan.

Nee, geen ervaring met deze reis, ik heb zelfstandig rondgereisd. Wel ervaring met een dag wandelen in de jungle, in midden-Laos en inderdaad 30 graden. Het lastigste vond ik dat je af en toe door stroompjes moest lopen en dat daardoor mijn voeten en sandalen nat werden, waardoor ik onwijze blaren kreeg. Misschien moet je dan dus waterdichte bergschoenen dragen, ook geen pretje bij 30 graden lijkt mij.
Verder heb ik mijn knie verdraaid omdat ik gewoon niet zo goed ben in urenlang wandelen en klauteren over ronde rotsen en dikke takken en boomwortels enzo, met toch ook een tasje met water en eten bij me,… vooral als ik dan al moe ben, is die volgende dikke boomwortel net effe lastiger op te vangen / te ontwijken en ga je foutjes maken waardoor je blessures kunt oplopen. Nou ja ik ben dan ook echt een wandel-sissy hoor! (verder wel sportief maar dat ruige terrein kan ik gewoon niet goed.) En die hitte had ik ook een beetje onderschat in combi met het lopen.
Doe mij maar kayakken (of fietsen), om de omgeving te zien! :wink:

Misschien kan je nagaan of die wandeldagen je echt van A naar B brengen en je dus wel MOET (met al je bagage???), of dat het rondjes zijn, en je ervoor kunt kiezen om niet mee te wandelen.

Beste Jan,

Leuk dat je nadenkt over onze Laos en Cambodja reis. Misschien kan ik wel wat input geven. Die 3-daagse trekking kan inderdaad best pittig zijn als het weer ook slecht is. Gelukkig heb je ter plekke de mogelijkheid om zelf eventueel een makkelijkere route te kiezen. Op die manier kan iedereen de route kiezen die bij ze past. Ik hoop dat je daar iets aan hebt. Wanneer wil je een knoop doorhakken voor de reis?

Met vriendelijke groet,

Bob Timmers
Sawadee Reizen

November 2011 toch maar gekozen om wederom met Fox te reizen.
Ik heb heb een Indonesië reis gedaan. Mooie reis.

In het voorjaar van 2013 wil ik weer een verre reis doen.
Wederom staat ¨Rondreis Laos & Cambodja: Het trage stromen van de Mekong¨
op mijn lijstje. Nog steeds heb ik dezelfde vragen.

Enerzijds komt de trektocht in Laos van 3 dagen heel zwaar over.
Anderzijds zie ik dat de reis geboekt wordt door mensen die de over 50 zijn.

Als iemand deze reis heeft gedaan, wil je dan je ervaring op dit forum zetten?

Bedankt.

Jan.