Iemand ervaring met www.valledeloscondores.com

Hoi,

Iemand enige ervaring met deze tours?
We zijn aan’t twijfelen om dit te doen (omdat we graag condors willen zien) maar dwz dat we een omweggetje moeten maken. Geen probleem als het de moeite is natuurlijk!
Peru staat ook op de lijst van de te bezoeken landen: misschien dat daar een gelijkaardige Tour is?

Bedankt

Kat

Geen ervaring met deze organisatie.

Als je graag condors wilt zien zou ik toch echt overwegen om naar Peru te gaan.
Vanuit Arequipa kun je een tour maken naar de Colca Canyon. Deze tour is 2 dagen. (of meerdere dagen) De Colca canyon is de thuisbasis van condors. doordat je op grote hoogte staat sta je bijna oog in oog met deze grote vogels.
Ik vond het in elk geval erg leuk om te zien! (al zijn de tours wel wat geënt op het tourisme en wordt je bij meerdere souvenirs markjes gedropt)

Ja, zijn idd aan het twijfelen tussen colca en Bolivië!
Die tour van 2 dagen: is dat een trekking? Kan je aan agentschap aanraden?
Thanks!

Ik weet niet precies meer hoe deze organisatie heet. Hij zat in de straat Santa Catalina. Er zaten zo’n 4 reisagenten naast elkaar, het was de laatste of 1 na laatste… (ze spraken daar erg goed Engels!)

Maar ik moet eerlijk zeggen, we hadden deze gekozen omdat er goed Engels werd gesproken, en omdat de tour in een minibus van zo’n 18 mensen zouden zijn. Helaas hadden ze hierover gelogen, de bus was zo’n grote met zo’n 50 mensen. Dit was een echt nadeel, omdat we constant op de mensen moesten wachten.
De gids was wel goed overigens! Die had leuke verhalen.

Het was een gewone tour. Je rijd naar Chivay, waar je overnacht. Onderweg stop je op een paar punten om foto’s te maken (of om souvenirs te kopen) Je passeert deze dag een berg van zo’n 4500 meter, dus neem eventueel wat coca bladeren mee en drink voldoende water!

In Chivay heb je vrije tijd, je mag mee naar een warm water bad (welke ik heb overgeslagen) of je kunt zelf het stadje inlopen, wat ik wel leuk vond!
De volgende dag ga je heel vroeg naar de Canyon waar je vogels zitten. Ze zeggen dat rond 8 uur aankomen de beste tijd is, maar dat hebben wij niet gehaald doordat we onderweg een aantal stops hadden. (winkeltjes, dansshow van schoolmeisjes) Uiteindelijk waren we er rond half 9/8.45 uur. Gelukkig hebben we toch best een aantal van de vogels mogen zien! Er zijn een aantal paden/trappen naar verschillende plateaus waar je kunt kijken. En dan is het gewoon wachten geblazen!
Daarna rijdt je weer terug.
Met deze organisatie hadden we een korte hike van zo’n 45 minuten. Hier liepen we naar een prachtig uitzichtpunt. Maar ook hier hebben we condors gezien! (terwijl je die normaal hier niet zag)

De overnachting was ok. Wel echt super koud! Het eettentje waar ze in de avond heen gaan met de dansshow vond ik het eten zeer matig, maar de show was op zich wel leuk om te zien.

In Arequipa kun je ter plekke allerlei tours boeken. Je kunt ook een 2 daagse hiking tour boeken, waarbij je een flink aantal uren gaat hiken. Maar ook 3 of 4 daagse tours.
Kijk daar gewoon rond, en vraag bij verschillende bureautjes de opties. (maar meestal geld dat ze nagenoeg overal hetzelfde aanbieden, en dat je dus voor hetzelfde geld ook hetzelfde krijgt…)
Ik had nog wel een 2 daagse hiking willen maken, maar deze was beduidend duurder. Uiteindelijk toch niet geboekt.