Je kunt het eenvoudig ter plekke boeken, dat is het probleem niet. Je kunt normaal gesproken de volgende dag al weg. Alleen als je een heel strak reisschema hebt en geen dag kunt verliezen dan zou ik het van tevoren boeken. Een 2-daagse trip is inderdaad prima om de colca canon (met de condors) te zien. Ben er nu 2 keer geweest en ik vind het een geweldig mooi stukje Peru!
Ik ben het met Donny eens, je kunt het gemakkelijk daar ter plaatse boeken. 2 dagen is in principe genoeg, dan ga je heen en de volgende ochtend vroeg condors kijken. Je kunt ook langer gaan en dan bijvoorbeeld een trekking door de canyon doen alvorens naar de condors te gaan (3 a 4 dagen in totaal). Een minimale conditie is hiervoor wel nuttig, maar het is wel erg leuk!:). Veel plezier en succes!
Zeker heb ik condors gezien! Een gids heeft ze ons aangewezen. Dat is een condor. Die daar niet. Ik zag het verschil niet. Maar gezien heb ik ze! http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
Ter plekke boeken is heel makkelijk, je kunt dan ook shoppen tussen de verschillende aanbieders in het centrum van Arequipa. De prijzen en de inhoud kunnen onderling verschillen.
Wij zijn 3 dagen in de canon geweest, je doet dan dezelfde tocht als de 2-daagse. Bij de 2-daagse loop je de eerste dag wat je in de 3-daagse in 2 dagen loopt, daardoor hadden wij heerlijk de tijd om op dag 2 in het zwembad onder in de canon te duiken :vak02:. Het is maar net wat je wil en hoeveel tijd je hebt.
Ik ga ook in Maart naar Colcan Canyon maar wat bedoelen jullie met ‘boeken’? Ik zou graag gaan rondwandelen enz…Maar wat houdt dat in dan zo’n uitstap ‘boeken’? En hoeveel kost dit?
Van te voren (via internet) een begeleide tocht vanuit Arequipa naar de Colca canyon regelen. Maar je kunt het ook regelen als je eenmaal in Arequipa bent. En je kunt er ook zelfstandig naar toe reizen, wat wij deden. Dan boek je uiteraard niets. http://www.hostellima.nl/
Ik weet niet hoe de weg tussen Arequipa en Chivay tegenwoordig is, maar destijds was het 5 uren stuiteren over harde modder, dus een dagtrip lijkt mij echt niet genoeg. Bovendien stijgen de condors 's ochtends heel vroeg op (op de thermiek), dus die heb je dan al gemist. Daarvoor moet je echt al in het gebied zitten en 's ochtends naar dat uitkijkpunt gaan.
Als je een tweedaagse trip boekt via een toerbedrijfje, maakt dat het gewoon heel simpel om in korte tijd veel te zien, waar je in je eentje veel langer naar zou moeten zoeken. Zo werden wij bijvoorbeeld in Chivay naar een hot spring gebracht in de vorm van een zwembad, heerlijk zwemmen in heet mineraalwater uit de bergen; en bezochten we ook een markt, een kaasfabriekje, diverse kleine dorpjes, een kerkje, en dat uitzichtspunt voor de condors. Je kon ze bijna aanraken en het leken wel zweefvliegtuigjes, zo groot, je hoorde ze gewoon zoeven. Op de opwarmende lucht laten ze zich naar boven cirkelen. Het schijnt wel dat je geluk moet hebben, soms komen er 8 zo dichtbij, soms maar 2 (in ons geval) en soms 0.
Ik vond de canyon zelf ook heel mooi en groen en diep.
Je kunt vast ook wel zelf naar Chivay reizen en naar die plekken gaan maar dan moet je wel weten hoe laat je waar moet zijn voor die condors enzo.