Wij willen in de zomer van 2009 een rondreis gaan maken door Peru. Ons plan was om een trekking door de colca canyon te doen.
Bij nader informeren bij www.colcatrek.com.pe bleek een trek van 4 nachten 440 dollar te kosten!
Dit is wel erg duur… Heeft iemand ervaringen met andere organisaties die goedkoper zijn, maar toch goede kwaliteit leveren??
Beste,
De Colca trek kan je beter ter plaatsen boeken. In Arequipa zijn zeeeeeeeeer veel organisaties. Het beste is dat je de organisaties eens gaat vergelijken. Ik weet niet meer welke organisatie ik heb genomen maar het is de moeite. Nog één kleine tip, ik heb na mijn trektocht in de colca canyon veel toeristen horen zeggen dat het niet normaal druk was en dat het echt overbevolkt was. Ik heb hier niets van gemerkt doordat mijn organisatie een alternatieve route genomen heeft. Meestal dalen de groepen rechts af in de colca canyon en draaiën ze tegen de wijzers van de klok ik. Wij deden het juist omgekeerd, zalige toch gehad, goede gids, knappe hutjes om in te slapen, veel condors gezien, gewoon af dus.
Meer info kan je vinden op mijn website www.thomaspips.com en dan verder klikken naar de site van Peru.
( 440 dollar ) is echt veel, één raad, boek alles ter plaatsen, ik heb me zo ook laten vangen met de salkantay tray ( via dos manos –> zeker niet gebruiken ) naar mucchu pichu, ter plaatsen betaal je een 80 dollar voor een 3 daagse tocht.
Ik heb afgelopen zomer een drie daagse tour gedaan door de Colca Canyon inc. engels talige privé gids. De kosten waren 65 Dollar, daar kwamen nog een aantal dingen bij zoals entree voor Canyon etc. Totaal was ik ongeveer 85 Dollar kwijt en het was mij super goed bevallen. Wel basis maar eten en slapen was goed. Ik sliep in de Canyon bij een familie die een kamer hadden voor trekkers. De dag van te voren kwam de gids nog langs om alle details uit te leggen. Ik heb deze geboek via de site www.safeinlima.com. dit is een hostel van een Belgische eigenaar en daar kun je ook tours boeken. Hier heb ik overigens ook de Inca trail geboekt.
Monique en Arjan, waarom ga je niet even bij ons langs www.aitraveltours.com? Adres: Santa Catalina 203, Arequipa. prijs van 440 Us $ is veel te duur. Je kunt 1 dag voor vertrek nog reserveren, maar ook via email ( [EMAIL=“info@aitraveltours.com”]info@aitraveltours.com) van te voren boeken, Succes, Saskia
Ik heb ± 35 sol betaald voor de 2daagse Colca Canyon trek (maart 2008), dat is omgerekend ongeveer 8 euro. Heb in Arequipa overal geinformeerd, prijzen verschilden nauwelijks.
440 dollar voor een 4-daagse trektocht lijkt mij ver buiten proporties in vergelijking met wat ik betaald heb. Ik zou sowieso pas ter plaatse boeken. Er is geen verschil in kwaliteit (je komt toch bij dezelfde gids uit), een enorm verschil in prijs en het geeft je grotere reisflexibiliteit (er is toch wel altijd plaats).
Bedankt voor jullie reacties!
Inmiddels hebben we de vliegtickets zo goed als geboekt. En de trekkings boeken we waarschijnlijk ter plaatse.
Heb er zin in!