Colca Cañon vanuit Puno

Wie weet of je vanuit Puno rechtstreeks een trekking kunt boeken in de Colca Cañon? We willen na de trekking door naar Arequipa. Wij vinden alleen mogelijkheden voor beginnen en eindigen in Arequipa of beginnen in Arequipa en eindigen in Puno. We weten nog niet exact de reisroute en reisdagen, dus we willen pas ter plekke boeken, echter moet dit wel mogelijk zijn in Puno. Tips zijn welkom!

De Colca TREK wordt volgens mij alleen aangeboden vanuit Arequipa. Ik ken persoonlijk geen andere organisaties die dit organiseren vanuit Puno (wel de Colca TOUR) en mochten ze al bestaan dan zal het vrijwel zeker een PRIVE Trek worden en niet in groep waardoor de kosten VEEL hoger zullen uitvallen. Vanuit Arequipa is het vrijwel elke dag van het jaar mogelijk om een groepje te vormen van mensen geïnteresseerd in de Colca Trek waardoor de kosten zeer gering zijn.

Op het moment dat je tours op een andere wijze wenst te doen dan wat grotendeels wordt aangeboden, kom je al snel uit bij PRIVE Tours en privevervoer en dan zullen de prijzen vele malen hoger liggen, helaas (wet van vraag en aanbod).

Mijn advies is om toch gewoon eerst naar AQP te gaan omdat het veel goedkoper zal zijn, bovendien als tijdswinst de reden is om vanuit Puno te starten en niet een dag kwijt te zijn aan reizen per bus tussen Puno en Arequipa dan vrees ik dat ook deze vlieger niet op gaat omdat men toch eerst naar Chivay moet, daar moet overnachten en dan dag 2 pas met de trek kan beginnen.

Enfin, mocht ik mij vergissen en indien je alsnog een organisatie tegenkomt die de Colca TREK aanbiedt vanuit Puno dan hoor ik het ook graag, altijd goed om te weten!

CuscoPeru.NL
www.cuscoperu.nl

1 like