Iemand ervaring met tickets kopen in Bankok of singapore?

hallo (ex)-reiziger,

Ik heb een vraag. Ik heb plannen om in februari te vertrekken naar Bankok en vanuit azie te vliegen naar Nieuw Zeeland en terug. Nou had ik van een kennis gehoord dat je veel beter in nederland een enkeltje Bankok kan kopen en dan in Bankok een vlucht vanuit bijvoorbeeld Singapore naar Nieuw Zeeand en terug. Omdat tickets daar veel goedkoper zijn dan hier. Heeft iemand daar ervaringen mee met tickets kopen in Azie. Ik zou daar dan graag meer informatie over willen, hoe dat is bevallen ed.

Groetjes karin

Hoi Karin,

De route die jij hebt afgelegd heb ik niet gedaan, dus ik weet niet of het handig is om enkeltjes te kopen. Wel heb ik een ticket gekocht in Bangkok, en ook van anderen gehoord dat ze dat gedaan hadden. Op Kao San Road zijn veel toeristenbureautjes waar je tickets kunt boeken. Waar ik geboekt heb die was betrouwbaar. Helaas weet ik de naam niet meer, maar het is herkenbaar aan een groot bord van Kilroy Travels aan de gevel (al heeft die er niks mee te maken). Ik boekte een ticket van Bangkok naar Parijs met een stopover in India, en ze hadden een goede aanbieding.
Of tickets echt veel goedkoper zijn daar weet ik niet zeker, vliegtuigmaatschappijen hanteren toch hun eigen tarieven. Maar om antwoord te geven op je vraag, is het goed mogelijk om in Bangkok tickets te kopen. Vrijwel alle vliegtuigmaatschappijen zijn met een kantoor vertegenwoordigd in die stad (om ze te vinden heb ik toen zelf gegoogled).

Veel succes,
groetjes Loes
http://loesinazie.punt.nl

Ik denk persoonlijk, dus weet het niet zeker, dat je hier geen goedkopere tickets krijgt naar andere intercontinentale werelddelen.

Reizen in azie zelf is wel goedkoop met airasia of 12go!

Martin
www.wereldrondreis.nl