Iemand ervaring met Khaya Vrijwilliger, en het Lion Breeding Project in Zuid-Afrika?

Hoi,

Ik ben op zoek naar leuk vrijwilligerswerk waarbij je echt iets betekent voor mens en/of dier. Nu kwam ik op Khaya Vrijwilliger uit (een steunpunt in Zuid-Afrika voor vrijwilligers). Zij bieden het project Lion Breeding Project aan (in Kroonstad), waarbij er met welpen gewerkt wordt.
Je moet ervoor betalen, en de vliegreis komt er nog bij. Verder wordt je wel door de organisatie naar plaats van bestemming gebracht.

Het lijkt me machtig mooi om te doen, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met Khaya en het Lion Breeding Project.

Ik hoor het graag :wink:

Groetjes Eveline

Hai Eveline!

Ik heb ervaring met Khaya Vrijwilliger al ben ik op dit moment wel een beetje bevooroordeeld aangezien ik bij deze organisatie stage loop. Heb eerst een zomer vrijwilligerswerk met ze gedaan en dit beviel zo goed dat ik besloten heb om mijn stage ook in Zuid Afrika te doen. Doordat ik contacten had ben ik bij Khaya gekomen.

Dus mijn ervaringen zijn voor jou misschien niet heel waardevol al kan ik je natuurlijk wel helpen met eventuele vragen!

gr

Hoi Lens,

Bedankt voor je reactie! Leuk om te lezen dat je goede ervaringen met Khaya hebt, en dat je er weer naartoe gaat. Het lijkt me ook een prachtig project, m’n ouders zijn er minder over te spreken haha, maar dat komt door de combinatie leeuwen-afrika, beide zijn vreemd voor me.

Ik heb over en weer gemaild met Martijn (van Khaya Vrijwilliger) en hij heeft me het een en ander verteld. Eerst werd gezegd dat ik het vervoer en de transfers etc zelf moet betalen, in een mail erna werd gezegd dat zij voor de transfers zorgen. Dus dat was onduidelijk.
Ik zou twee weken kunnen gaan, en volgens Martijn kost dat ongeveer 900 euro, en daar komt de vliegreis nog bij. Dus dat is een erg groot bedrag. Op de site staat een aanbieding van 395 euro voor vrijwilligers die 4 maanden of langer komen, dus dat verschil vond ik wel heel erg groot.

Kortom, door de grote bedragen weet ik niet of het wel haalbaar is!
Zou je willen vertellen wat jouw ervaringen met het project zijn? Wat doe je in de tijd dat je daar bent, en heb je een leuk team om je heen?

Groetjes Eveline

Hai Eveline!

Zou je mij willen mailen dan geef ik je even via die weg antwoord op je vragen, lijkt mij even wat makkelijker!

marco@khaya.nl

Alvast bedankt!

Ik ben zo vrij geweest om ook een mail te sturen met daarin wat vragen.
Alvast bedankt.

Groetjes Cynthia

Beste Puk,

Bedankt voor je reactie, zo’n ervaring heb ik nog niet eerder gehoord over Khaya. Wel heb ik gemerkt dat sommige informatie niet overeenkomt met wat me toendertijd was verteld. Het ophalen van het vliegveld werd bijvoorbeeld door een medewerker genoemd als dat het er bij de prijs in zat, maar daarna werd dat ineens onduidelijk. Dus dan gaat er al een klein alarmbelletje rinkelen. Aan wat voor project had jij meegedaan? En was de huisvesting zo slecht geregeld? Ik vind het al enorm veel geld wat je moet betalen, terwijl je toch je hulp al aan ze geeft. En de reis er nog bij, dat heeft me erg afgeschrikt.

Groetjes Eveline

Beste P. Puk,

Interessant om te lezen dat een klacht op het internet lekker makkelijk wordt gepost zonder jouw identiteit weg te geven. Indien jij, zo te zien voor een stage, niet tevreden bent zou het niet meer dan redelijk zijn om ons de kans te geven te kijken hoe, wat, waar en daarop te kunnen reageren. Wij doen ons best en als er fouten worden gemaakt moeten we de gelegenheid krijgen hierop te kunnen reageren. Voor stage is de fee van 395 euro eenmalig een hele redelijke betaling, vergelijk het maar met andere aanbieders in andere landen, dus jammer als jij voelt dat je ‘afgezet’ bent door een ‘gevaarlijke club’. Dat er van de ruim 1000 mensen die we in de laatste 6 jaar in Zuid-Afrika hebben mogen verwelkomen er altijd een paar mensen zijn die ontevreden zijn is jammer genoeg de realiteit van het bieden van welke service dan ook. Maar wellicht behoor jij tot de groep wraakzuchtigen die na vandalisme en misdragingen door ons niet verder geholpen konden worden, dus bij deze horen we graag wie je echt bent ipv anoniem klachten te posten. Ben benieuwd

Voor geinteresseerden; neem gerust contact met ons op voor referenties van de volgende Hogescholen die al jaren met ons samenwerken voor studenten die zich niet misdragen en het ‘Hollanders in Salou’ stereotype vertegenwoordigen.

Hanze Hogeschool, Avans Hogeschool, HU, HvA, TIO Hogeschool, Hogeschool Zuyd, HAN, INHOLLAND, Hogeschool Rotterdam, Haags Hogeschool, Fontys en anderen!

Als P. Puk mans genoeg is zijn echte naam te noemen (die wij n.a.v. zijn post vermoeden) nemen we graag contact op met zijn Hogeschool voor een reactie van zijn stagecoordinator en zijn bevinden over deze ‘student’ en zullen deze met plezier posten op dit forum.

Fijn dat je jezelf zo tegen spreekt en hierbij dus wel degelijk aangeeft dat je woonruimte en services hebt ontvangen maar dat je ontevreden bent over de hoogte van kosten, nuanceert gelukkig jouw vorige post die totaal ongegrond is, slechts een manier om ons zwart te maken omdat jij geen borg terug kreeg nadat je vernielingen hebt aangebracht aan een huis. Maar goed, succes met jouw persoonlijke kruistocht om ons in een kwaad daglicht te zetten. Gelukkig hebben we nog de grote hoeveelheid tevreden klanten die zien dat we hard werken voor wat we doen en soms verwende onvolwassen kinderen als klanten krijgen!

Ik zal niet verder reageren en hopelijk spreken de kinderachtige posts van P. Puk (lekker anoniem want openheid is net te eng voor hem) voor zich, anders neem gerust contact op met Khaya voor stage of vrijwilligerswerk zodat we echte referenties kunnen geven!

Ik heb de beste tijd van mijn leven gehad in Port Elizabeth en zonder Khaya was dit allemaal niet gelukt. Ik weet niet wat Puk voor ervaringen in Zuid-Afrika heeft gehad, maar bij mij was alles goed geregeld. Ik ben van het vliegveld opgehaald en naar mijn eerste werkdag gebracht. Auto is voor mij geregeld en ik zat in een mooi huis Robin Road. Van mijn lichting feb 2010 tot juli 2010 heb ik eigenlijk weinig tot geen klachten gehoord over Khaya. Nog steeds heb ik met veel mensen contact die ik daar heb leren kennen.

Puk omdat jij het slecht hebt gehad voor je gevoel hoeft nog niet te zeggen dat iedereen dat zo beleefd! En oplichting
 is geen sprake van!

Pukki! Hoe kinderachtig is je actie eigenlijk? Ik zat er rond 6 maanden en zonder Khaya had ik er zekerweten niet zo een goede tijd gehad. Ik zou bijna zeggen, dat Khaya alles voor mij heeft georganiseerd. Stage etc. Als je bedenkt om naar Afrika te gaan moet je niet vergeten dat het goed is om ook al een soort van volwassen te zijn. Daarmee bedoel ik dat je ook in staat moet zijn om zelfstandig aan de slag te gaan. Maar verder is zoÂŽn actie voeren erg stom! Vooral is het stom om het anoniem te doen!

Dus jongens gewoon bij Khaya terecht! Alles komt goed!!!

Nkosi sikelele iAfrica!!!

1 like

Ik heb zelf 5 maanden via Khaya in Zuid-Afrika gezeten en al zou ik willen: ik zou niets negatiefs kunnen melden over het bedrijf. Het personeel benaderd alle vragen en problemen op een persoonlijke, professionele manier en doet er alles aan je verblijf in ZA zo comfortabel mogelijk te maken. Ik denk dat ik voor iedereen uit die periode spreek als ik zeg dat de Afrika-ervaring lang niet zo mooi was geweest als Khaya niet had bestaan.

Na het lezen van je bericht wist ik niet of ik moest lachen om je onbenul of juist moest huilen om zo veel onzin in één alinea.
Voor de eenmalige bemiddelingskosten heb je een stageplaats, een plaats in een groep van avontuurlijke mensen en een aanspreekpunt tijdens je gehele verblijf. Iedereen die dat oplichterij vindt weet niet wat de waarde van geld is.

Ik citeer: ‘Overigens wel ieder weekend op trip of vakantie gaan. Van wie zijn geld zou dat zijn?’ Deze trips worden door Khaya georganiseerd (1 of 2 keer per maand niet ieder weekend, tellen is ook een vak) voor de mensen die op dat moment in ZA zijn. Dit is voor jou misschien vakantie, maar voor de organisatie is dit gewoon werk en de prijzen zijn meer dan redelijk. Graag zou ik trouwens de lijst van minimaal 10 personen die hun mening met jou delen ontvangen, en depressieve mensen of pessimisten zoals jou gelden natuurlijk niet.

Geloof de onzin van Pietje alstublieft niet, waarschijnlijk is hij of zij wakker geworden naast een sprinkbok of kudu en moet hij of zij op één of andere manier z’n ei kwijt. Khaya, het personeel, het initiatief, en de gedachte achter het bedrijf zijn in mijn ogen 100% eerlijk en ik heb in Afrika de beste tijd van m’n leven gehad, voor een groot deel dankzij Khaya!

Als je een man bent, maak je naam bekent en verschuil je niet achter de facade die internet heet. Want echt, Pietje, kap met waar je mee bezig bent. Het is smerig.