[edit door mod Jurjenb] Insinuaties verwijderd, eigen ervaringen waarin je jezelf niet tegenspreekt blijven staan [/edit]
[edit door mod Jurjenb] Insinuaties verwijderd, eigen ervaringen waarin je jezelf niet tegenspreekt blijven staan [/edit]
Originele onderwerp was: ervaringen met Khaya. Alles dat off-topic of ongegrond was, is weggehaald.
Na de laatste tijd de berichten op o.a. dit topic te hebben gevolgd valt me iets op in het bijzonder: Alle “negatieve” reacties zijn verwijderd. Misschien zijn ze iets ongenuanceerd ten opzichte van Khaya maar dat er daarna ineens in stormvloed positieve berichten verschijnen terwijl die er jarenlang niet zijn?
Ik ben me een beetje aan het orienteren over een eventuele stage/vrijwilligers plek in Afrika, maar na het zien van het forum ben ik op school gaan navragen en die blijken Khaya af te raden?
Ik vraag me dan toch af waarom die berichten worden verwijderd.
Beste Mawiqu,
Ik zat op de Hanzehogeschool in Groningen en die willen juist dat je met Khaya mee gaat omdat het allemaal goed geregeld is. Mijn ervaring met Khaya is altijd positief geweest. Dat er negatieve reacties zijn weggehaald komt dat 1 persoon continu Khaya aan het zwart praten was, op een niet normale manier.
Hoi Chijlkema,
Bedankt voor je reactie.
Toch heb ik nog steeds mijn vraagtekens bij het feit dat er “ineens” zoveel “positieve” reacties worden geplaatst als iemand iets negatiefs te vertellen heeft.
Mijn school heeft me voor referenties doorverwezen naar o.a. een meisje (die haar identiteit specifiek niet prijs wil geven, sorry). Zij schijnt daar in kaapstad uit het vliegtuig te zijn gestapt, waarna ze werd opgehaald door iemand van de organisatie, die vervolgens als welkomsbericht wist te melden: “zo, dat duurde lang”. Ze is vervolgens vreselijk in de problemen geraakt door een stage die helemaal niet geregeld was, en waardoor ze zelf iets anders moest zoeken en op het nippertje heeft kunnen afstuderen. Aldus mijn school.
Daarnaast heb ik een jongen gesproken over Khaya die in Kaapstad heeft gewoond, die zelf (in financieel opzicht) niet veel problemen met khaya had, maar me wel wist te vertellen dat hij vrij weinig mensen kende die na die paar maanden nog wél positief waren over de organisatie.
Oftewel, ik twijfel of ik in zee ga met deze organisatie. Ook al zag de site er zo aantrekkelijk en persoonlijk uit. Maar na de verhalen die ik hoor, persoonlijk en via school, en dan ook nog de rood gedrukte verwijderde berichten… Wat zou mijn motivatie moeten zijn om hier voor te gaan? Heeft iemand ervaring met 4Exchange? Ik hoorde dat die wel goed zijn, maar ik hoorde ook dat er een merge met Khaya plaats vind? Moet ik hier instappen?
Ik heb niet in Kaapstad gezeten maar in Port Elizabeth. Ik weet niet hoe het er aan toe gaat met Khaya in Kaapstad, maar weet wel dat ik in Port Elizabeth een geweldige tijd heb gehad met 72 Nederlandse studenten. Problemen met je stage kan overal voorkomen ook in Nederland, ken genoeg voorbeelden, maar het ligt er ook een beetje aan hoe je zelf in het leven staat. Kun je je moeilijk aanpassen in een andere omgeving zul je sneller problemen krijgen dan iemand die het wel kan. Zuid-Afrika is vrij westers maar sommige dingen gaan wel anders.
Wat ik begrepen heb is 4Exchange samengegaan met Khaya, ervaringen zelf met 4Exchange heb ik niet. Je zult zelf moeten kiezen, maar ik zou mij niet laten afleiden door de rood gedrukte verwijderde berichten. Deze berichten waren van 1 persoon die zich flink misdragen heeft in Zuid-Afrika en zijn stage ook niet heeft afgemaakt.
Je mag ook altijd op mijn website kijken voor mijn ervaringen daar, www.christianhijlkema.nl
Per 1 Augustus 2011 zijn Khaya en 4Exchange samengegaan om de kwaliteit nog beter te maken en onze krachten te bundelen. Stagelopen in Zuid-Afrika kan dus alleen nog maar via 4Exchange Internships in Port Elizabeth of Kaapstad.
Vrijwilligerswerk in Zuid-Afrika, Tanzania of Oeganda kan nog wel met Khaya maar dan via Khaya Volunteer Projects www.khayavolunteer.com
Is dat zo? ![]()
Voor iedereen die graag meer wil weten over vrijwilligerswerk in bv Zuid-Afrika, Tanzania of Oeganda wordt er op 5 November door Wereldwijzer een vrijwilligersdag georganiseerd. Voor stage of vrijwilligerswerk kun je daar vragen stellen aan 3 ex-vrijwilligers die namens Khaya daar aanwezig zullen zijn! Meer info op Wereldwijzer forum…we zien je hopelijk daar.