Iemand ervaring met het bedrijf Acttiv?

hallo allemaal, ik heb ook voor Acttiv 3 seizoenen gewerkt, animatie is inderdaad hard werken maar heb zeker leuke ervaringen achter de rug met Acttiv, ze zijn het laatste seizoen inderdaad strenger geweest maar als je goed je best doet kom jer er zeker doorheen.

Ik heb weer voor Iberostar op Mallorca gewerkt, was een zeer positieve en superleuke ervaring! Je hebt daar eerst 4 weken interne training met ongeveer 150 anderen. Hier krijg je nog niet betaald maar kost en onderdak is wel voor je geregeld.
Daarna wordt je ingedeeld in een van de vele Iberostar-hotels op Mallorca waar je de rest van de zomer zal zijn. Het werk is redelijk zwaar, zoals gezegd moet dansen en presenteren je een beetje liggen. Hier krijg je vervolgens wel veel voor terug, van gasten en collega’s.

Ook qua beloning zit Iberostar (in ieder geval 2 jaar geleden) wel iets hoger dan gemiddeld. Maandsalaris was voor mij ongeveer 1200 euro geloof ik. Daarbij heb ik aan het eind van het seizoen nog een dikke bonus van ongeveer twee maandsalarissen gehad.

Verder is Iberostar echt wel aan te raden, al is het wereldje (zoals ik hierboven ook wel lees) wel harder dan je gewend bent van Nederland, al ligt dit ook aan de nationaliteit van je Chef. Die van mij was Italiaans, wat automatisch wat meer temperament en uitspattingen met zich meebrengt. Ik heb het allemaal uiteindelijk wel heel positief ervaren en kan het zeker iedereen die het overweegt en er de tijd voor heeft kunnen aanraden!

Klopt het dat niet iedereen een job krijgt en soms naar huis wordt gestuurd, ook al hebben ze 4 weken getraind?

Die 1200 euro is bruto neem ik aan? Mag ik vragen wat je ongeveer netto krijgt? En hoeveel van dat nettobedrag houdt je zo over na een maandje feesten etc?

Ik ben nog wat aan het zien met welke organisatie ik ga werken dus alle info is welkom :wink:

Toen ik leraar was op de entertainerscursus van Grupo Sol /Melia (toen de beste curusus op dit gebied en dan heb ik het over de jaren 1990-1995) waren er na 4 weken ook afvallers. Mensen die we niet geschikt genoeg vonden of gewoon niet hun best deden.
Deze cursisten werden echter letterlijk op de stoep van het cursushotel opgewacht door andere hotels die ze ter plekke een baan aanboden voor het hele zomerseizoen.

Die 1200 euro was netto. Alleen is het afhankelijk in welk hotel je belandt, bij de meesten werk je 6 dagen, sommige 5 dagen en dan verdien je logischerwijs minder.
Verder geef je aan eten en drinken overdag vrijwel niets uit, omdat je daar gewoon kan eten van het buffet voor gasten. Qua uitgaan heb je het zelf in de hand, ik hield altijd nog net wel wat extra over en ben uiteindelijk met redelijk wat naar huis gegaan.

Buiten dit is reisleider natuurlijk ook een overweging. Afgelopen zomer heb ik voor GOGO in Chersonissos gewerkt. Ook daar maak je lange dagen, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik ging elke avond gratis uit eten omdat restaurant-eigenaren je allemaal willen paaien. Ook met uitgaan dronk ik vrijwel altijd gratis. Hierbij is alleen de beloning wat minder: zo’n 700 euro in de maand, plus onderdak. Na het seizoen heb ik hier ook nog een bonus van zo’n 1500 euro voor gekregen, + een nieuwe telefoon van Hi.

Wat betreft de afvallers: er vielen wel redelijk wat uit, maar die konden als ze willen ergens anders zo aan de bak. Als je verder een beetje normaal en extravert bent moet het geen probleem zijn om er te blijven, al moet je wel een beetje discipline hebben: te laat komen wordt bijvoorbeeld erg negatief gezien.

Heb zelf 5 jaar in entertainment teams gewerkt waarvan 2 jaar Iberostar. En moet zeggen dat ik het leventje mis :vak02:
Het grote verschill tussen grupo soll, iberostar en acttiv is dat acttiv een agentschap is. Een soort uitzend bureau wat jou zal proberen te plaatsen in een hotel wat bij jou vaardigheden past. Dus ben jij niet zo’n dans talent moet je dat gewoon van te voren ff aangeven, dan word je in een hotel geplaatst waar het team zelf geen of niet veel shows doet.

Iberostar en grupo soll daarentegen zijn hotel ketens die zelf hun entertainment in huis hebben en dit dus niet uitbesteden aan een agentschap. Het aangeboden entertainment programma zal dus ook in meer of mindere mate in alle hotels van deze keten gelijk zijn. Vaak ligt het niveau van entertainment hier hoger dan in hotels die hun entertainment uitbesteden.

Sommige mensen geven aan dat ze het werk vaak als streng ervaren hebben. Maar vergeet niet dat het gewoon een baan is waarvoor je betaald krijgt, dus word verwacht dat je waar maakt waarvoor je betaald krijgt.
En ik kan je mee geven dat er bij grupo soll en Iberostar wat meer van je verwacht word dan elders, maar daarom verdient het daar ook wat beter.

Succes met het maken van een keuze

Helemaal mee eens!

Hey,
Ik ben Cheyenna en heb (zoals u 14jaar geleden) opleiding gedaan bij Sol Melia vorig jaar!
Mijn eerste jaar was super! Ik werk nu in Malaga… Het spijtige is dat ik in de winter geen job heb =(
Dus ben nu terug (ondertusse al voor 6maad) in België.
Binnenkort kan ik eindelijk terug vertrekken… Ik denk wel dat ik volgend jaar ergens anders ga zoeken… Ik heb ook een relatie van 2jaar en… en mijn vriend doet ook animatie. Dus het is dubbel zo moeilijk om’n job te vinden voor ons beide…
Heb je misschien een idee welke organiatie het hele jaar door werk aanbiedt? liefst op de canarische eilanden…
Ben niet lang in het vak, maar weet dat ik dit nog lang ga willen doen… Maar ik wil een vaste situatie, met een huisje.
Ik voel me zo rot dat ik het u niet kan doen want ik hou er echt van! ik denk er elke dag weer aan.
Sol Melia is het bete van het beste, de shows zijn ESTUPENDO… zoals 14jaar geleden dus! om te antwoorden op je vraag…
Hopelijk kan er iemand ons raad geven want we willen ons zo graag ‘settelen’…

groetjes

Cheyenna

En nu nog steeds is het de beste cursus!
Vorig jaar was het zo; na de opleiding kreeg je toch nog’n kans om op stage te gaan… was de stage niet goed, dan kon je ergens anders gaan zoeken…

Probeer het bij Iberostar zou ik zeggen. www.iberostarfriends.com
Op de canarische eilanden hebben zij het hele jaar door entertainment met goede shows. Als het je bij Solmelia naar je zin was zal het je daar ook goed bevallen.

En weet je misschien hoe het is? Is het eenvoudig om in da bedrijf binnen te geraken? en hoe is da, met een casting? of met een gewoon sollicitatiegesprek ter plekke?
Nuja, ik weet daar ni zoveel van omdat ik niet veel ervaring heb met andere bedrijven. enkel en alleen met Sol Melia…
En weet je misschien hoe dat zit met koppels? want heb een vriend en willen samen int buitenland gaan wonen en hij is ook entertainer… dat is het belangrijkste da we beide niet zonder werk vallen als we eenmaal daar zijn…

Voor de seizoens animatie op mallorca doen ze castings. Na het seizoen pikken ze meestal mensen op die ze dan een baan aanbieden op de canarische eilanden.
Zelf heb ik gewoon per brief gesolliciteerd direct bij de canarische eilanden. Via de telefoon een sollicitatie gesprek gehad. Koppels is geen probleem, je kan dan op hetzelfde eiland als je partner alleen in een ander hotel. De hotels liggen op ieder eiland op loop afstand van elkaar. Moet er natuurlijk wel werk zijn voor 2, wat het natuurlijk weer wat lastiger maakt, maar dat zal overal zo zijn.

Succes

Hoe kom je in contact met grupo sol? kan iemand me een email adres geven waar ik me cv enz naar kan sturen? of hoe gaat het daarbij in ze werk… ik wil graag in mallorca werken

GA NIET VOOR ACTTIV WERKEN.

Wat een slecht bedrijf is dat.
Je moet zelf je heen ticket betalen naar je bestemming en je terug ticket. Er zijn ook andere bedrijven die dit wel voor je vergoeden en waar je ook meer per maand verdiend dan maar 720 euro. Vervolgens kom je op een bestemming en moet je allemaal dingen aanschaffen waarvan je niet wist dat je ze mee moest nemen. Dit heeft acttiv vooraf niet door gegeven. En je verdiend niet veel voor het werk wat je doet. Ze zeggen dat je anderhalve dag vrij bent in de week maar je bent gewoon 1 dag vrij in de week. Je moet shows dansen en 6 dagen super hard werken van 9 sochtends tot 12 snachts. En daarnaast moet je geluk hebben met je contact persoon die op je bestemming langs komt. Ze zeggen 1 keer in de twee weken, die van mij kwam nooit langs en was verschrikkelijk. Nergens mee geholpen… En als je eerder weg moet van je bestemming krijg je de 100 euro van je heen ticket niet vergoed achteraf, want dit krijg je alleen vergoed als de entertainer het seizoen voldoet. Dit zeggen ze vooraf ook niet. Ook werd ik zo op straat gezet zonder reden, het hotel had me niet meer nodig. Terwijl ik een contract had getekend voor nog 4 maand langer. Acttiv kon hier niks aan doen en heeft me 3 dagen in een hotel kamer laten wachten of er misschien ergens anders plek was. En natuurlijk was dit er niet dus kon ik naar huis vliegen. Nu zit ik thuis zonder werk omdat ik had gedacht langer weg te zijn en acttiv die kunnen natuurlijk niks voor me doen. Ga echt veder kijken dan Acttiv als je animatie werk wilt doen.

Een vriendin van me heeft ook voor ze gewerkt en moest ook zonder reden het hotel verlaten. Toen is ze naar huis gevlogen met alleen handbagage omdat acttiv zij dat ze na een week op het eiland vast weer werk voor dr hadden. Toen ze eenmaal thuis was zeiden ze: je hoeft niet terug te komen. En toen stond haar grote koffer nog fijn op het eiland. En die wouden ze natuurlijk niet laten overvliegen.

Ik dacht zoiets overkomt mij niet. Maar wel dus, daarom wil ik iedereen er voor behoeden want ik gun niemand wat mij is overkomen met dit slechte bedrijf.