Iemand ervaring met de Inca jungle trail?

Hoi allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Inca jungle trail. Hierbij ga je ook mountainbiken, ziplinen en raften.
Kan dit op normale sportschoenen of raden jullie wandelschoenen aan?
En bij welke agency hebben jullie het geboekt?
Via Google kom ik al snel op Lorenzo expeditions, de prijs is 254 dollar.

Alvast bedankt!

Hey!
Goede vraag! Wanneer ga je?
Mij werd geadviseerd om in Peru te boeken, maar op andere fora lees ik juist wat anders… Wie o wie heeft hier antwoord op?

Hoi!

Ik raad je aan om wandelschoenen mee te doen!

254 dollar is een goede prijs. Samen met mijn Peruaanse partner run ik een reisbureau in Cusco, wij vragen zo goed als hetzelfde!
Let wel op dat het om een betrouwbare agency gaat en op wat wel en niet inbegrepen is.
Als je graag meer informatie wenst over onze Inca Jungle trekking, mail gerust!

Ik raad je ook wel aan om dit op voorhand te boeken en niet ter plaatse, maar als je flexibel bent en voldoende tijd hebt, kan dat zeker.

Veel plezier!

Bedankt voor de reacties, ik heb toch besloten om mijn sportschoenen mee te nemen. Want dan zou ik nu nog wandelschoenen moeten kopen en inlopen en ik ga as zaterdag al naar Lima. De trekking ga ik pas volgende maand doen wanneer mijn zus en haar vriend ook aankomen in Peru.
Ik houd jullie reisbureau in mijn achterhoofd om evt te boeken.

Bedankt!

Ok, in orde! Prettige reis!

de trail heb ik ooit zelf gedaan, zonder alle rafting en ziplines erbij op een zeer goedkoop budget (gratis, namelijk, behalve dan de busritjes). Prachtige route.

Flink ik zit eigenlijk met dezelfde vraag jij. Hoe is het uiteindelijk bevallen om de Inka Jungle trail op sportschoenen te doen? Was het goed te doen…?

Ik heb de jungletrail ongeveer een week geleden gedaan, en dat is heel goed bevallen. Veel variatie in landschappen en activiteiten en evengoed de comfort van hostels. Echt een top-trip!

Wij betaalden 215 dollar p.p. **inclusief *rafting, ziplinen en Machu Picchu Mountain. Dit is niet bij de standaardprijs inbegrepen. We boekten het een dag van tevoren bij Inca Path Tour (adres: calle Garcilaso No 210, kantoor 128 (Casa del Abuelo, www.incapathperu.com), maar uiteindelijk maakt het niet zo veel uit waar je boekt, want ze voegen toch altijd groepen samen.

Er zijn ongeveer 1000 touragencies in Cuzco en allemaal hebben ze hetzelfde verhaal: dat alleen bij hun de kwaliteit gegarandeerd is en dat alleen zij rechtsstreeks samenwerken met de uitvoerende partij (de gidsen). Dat kunnen ze ook allemaal heel overtuigend vertellen. Maar een beetje ‘shoppen’ en doorvragen leert dat het aangebodene vrijwel altijd hetzelfde is. Zo zaten wij in een groep met 3 Amerikanen die 240 dollar hadden betaald (6 weken van tevoren via internet geboekt), dit was exclusief rafting/ziplining en een Belgisch meisje dat 275 dollar had betaald (en dacht dat ze een topprijs had omdat een in Cusco woonachtige vriend het had geregeld).

Enfin, 215 dollar is ook wel erg goedkoop als je bedenkt dat alleen Machu Picchu en de trein terug naar Ollantaytambo al zo’n beetje de helft kosten, en je 4 dagen onder de pannen zit inclusief vervoer, eten en verblijf. Maar dat zal ongetwijfeld met het laagseizoen te maken hebben, en het feit dat ze liever met een groep van 7 mensen op pad gaan dan met een groep van 4. Mijn idee is dat je beter de gids een goeie fooi kunt geven, want die doen uiteindelijk al het zware werk… Dus je kunt net zo goed bij een klein kantoortje in een hoekje boeken want die hebben minder overhead kosten.

Wij hadden tijdens het downhillbiken regenachtig weer (wat deze tijd van het jaar eerder regel dan uitzondering is), en je moet er rekening mee houden dat je schoenen drijfnat worden. Lichte sportschoenen zijn dan eerder aan te raden dan zwaardere wandelschoenen. Het is verder goed te doen want het is allemaal asfalt en omdat je 3000 meter afdaalt zie je het lanschap langzaam veranderen van kale steppe naar dichtbegroeide jungle.

Raften is ook erg leuk, en de wandeltocht op de tweede dag is werkelijk prachtig. Je krijgt uitleg over de vele vruchten en producten die in het gebied groeien en we kregen ook veel boeiende informatie over de Inca’s. Dag 3 begin je met ziplinen (wat spectaculair is om te zien maar makkelijk te doen is) en je wandelt feitelijk om Machu Picchu heen, langs het spoor, naar Aguas Calientes. De vierde dag bezoek je Machu Picchu en dat was in ons geval eigenlijk een beetje een tegenvaller want het was vrijwel de gehele dag mistig en regenachtig. Maar goed, ik was er in 2006 ook al eens geweest en toen was het wel mooi weer.*

De accomodaties, het eten en ook en de gids waren prima. Zeker in de regentijd is de jungle tour een aanrader omdat je toch vooral in warme gebieden bent (tussen de 1000 en 2000 meter hoogte). Wij wilden aanvankelijk de Salkantay doen maar hadden weinig zin in overnachtingen in krappe tentjes terwijl de regen door het tentdoek sijpelt, en het risico dat je de hele dag in bewolking en regen loopt en dus ook niet echt van het landschap kunt genieten.

Dankje voor je uitgebreide uitleg! Nog 2 vraagjes… Hoe zwaar was de 2e dag van de tocht, hoeveel uur heb je toen gelopen? En hoe zat het met de temperatuur?

Voor het wandelen staat 8 uur maar wij deden er wat langer over vanwege uitgebreide stops. Het is goed te doen en met een graad of 22 een prima temperatuur. Je eindigt in Santa Teresa waar Baños Termales waar je lekker kunt relaxen en opfrissen. Daarna is het eigenlijk nog een uurtje lopen maar wij gingen met de bus omdat het al donker was.