Iemand ervaring met bustickets kopen via thai ticket major?

Wij gaan in maart een rondreis maken door Thailand en Cambodja.
Nou zag ik om tijd te sparen, komen maandag aan en willen dinsdag naar Siem reap dat je de bustickets voor de lijn bangkok-siem reap online kan kopen via thai ticket major.
Heeft iemand hier ervaring mee of het makkelijk gaat om dit online te doen?

Hee BrianOev,

Vraag je guesthouse of hotel in Bangkok om een betrouwbaar adres om dit te regelen. Helaas komt het voor dat je voor “veel te weinig” geld bustickets kunt kopen.
Meestal eindig je dan in een schimmig restaurantje in Aranyaprathet waar je voor “veel te veel” geld een visum voor Cambodja moet kopen.
Houd in de gaten dat een visum voor Cambodja 20 dollar kost, of het Thaise bedrag daarvan. Ik zou dit sowieso nooit via internet regelen.
Deze route is daat helaas te berucht voor.

Hans.

Hoi Hans,

Dankjewel voor je reactie.
Had idd al gelezen dat er veel busdiensten zijn die heel weinig kosten en deze niet altijd betrouwbaar zijn.
Las op de site dat het een rechtstreekse verbinding is naar Siem reap die ook de grens over gaat.
Het is volgens mij de lijndienst van de Thaise overheid.
Heb je daar misschien ervaring mee hoe die busdienst is?

Via Wereldwijzer app

Hee Brian,

Daar heb je het al… De lijndienst van de Thaise overheid gaat je echt niet verder brengen dan het busstation van de grensplaats Aranyaprathet.
Daar vandaan zou je een taxi/brommertaxi moeten nemen naar de grens.

Het best werkt imho een minibus naar de Camb. grens, let er wel op dat er vaak gecombineerde minibussen zijn, dwz passagiers die tickets kochten bij betrouwbare adressen (500-700 B) en passagiers die kochten bij louche adressen (200 B of zo ) in dezelfde minibus. Ik heb het dus meegemaakt dat ik de enige was die werd “vrijgelaten”.
Vervolgens neem je een tuktuk/taxi/brommertaxi naar de grens.
Negeer iedereen die je hulp aanbiedt of die je papieren voor een visum wil uitreiken, totdat je aan de Cambodjaanse grens bent, en de uniformen ziet.
Denk aan de 20 dollar die een visum mag kosten. Over de grens negeer je de gratis bus, je loopt wat verder, en laat je met een brommertaxi voor 10 baht naar het busstation rijden. Het busstation bevindt zich links van de hoofdweg, op ongeveer 1 km van de grens.

Alternatief voor een busreis kan een gedeelde taxi zijn, deze zitten echter propvol, met twee personen op de passagiersstoel. Welkom in Cambodja!

Hans.