Iemand een tip: échte Mexico/Mexicanen

Hallo,

Zoals hier al ergens vermeld ga ik in augustus naar Mexico, nl. Playa del Carmen.
Overal lees ik als je het ‘echte’ Mexico wil zien dat Playa del Carmen niet de geschikte locatie is maar met door verschillende omstandigheden is P.D.C. dan toch onze beslissing geweest.

Mijn vraag is nu: als ik echte Mexicanen of het échte Mexico wil zien, moet ik dan ver afwijken van Playa? Of heb ik gewoon maar zelf wat te verkennen en gewoon een dichtbij stadje ofzo te bezoeken of moet ik echt al uren rijden het binnenland in om dit te ondervinden?

Wie nog tips heeft omtrent fotografie, meer bepaald reisfotografie, shoot!!

Dank!

Ach, hoe definiëer je het echte Mexico? Het land is zo uitgestrekt en zelfs tussen de bevolkingsgroepen zijn er verschillen (zoals tussen de Limburgers en West-Vlamingen in het veel kleinere België). Playa DC is alvast heel wat “Mexicaanser” dan het nabijgelegen Cancun.

Aan de Oost-kust voel je niet echt veel van Mexico.Je moet inwaarts trekken.De eerste stad waar je het ‘echte’ Mexico voelt is Merida.

Ik woon op het toeristische eiland Cozumel.
Als je op het eiland aankomt, zie allemaal mooie dingen voor het toerisme, 2 straten naar achteren en je zit in het echte Mexico.
Je hebt deze plekken overal, ook in Playa del Carmen en zelfs in Cancun.
Ga op onderzoek uit en praat met de mensen, de mensen zijn het echte Mexico.

Zonnige groet,

Karen

San Miguel is idd een leuk plaatsje voor een keer te voet te bekijken. Je zit al snel in de gewonen woonwijken, maar maak je er geen voorstelling van zoals het “typische Mexico” van de plaatjes. Het is m.i. een mix van Mexico, Maya en Caribisch, maar wel leuk :nod:

Je kan wel dichterbij dan Merida echt Mexico zien. Het stadje Valladolid ligt vlak voor Chichen Itza. Als je daar een nacht doorbrengt in het leuke hotel op het centrale plein (marques…?) en 's avonds alle mexicanen naar buiten ziet komen voor een wandelingetje, dan waan je je toch al echt in Mexico. Er zijn daar 's avonds ook bijna geen toeristen omdat iedereen doorrijdt naar de hotels bij Chichen. Mooi meegenomen dat het niet zo ver rijden is en dat je vanuit daar heel makkelijk naar Chichen Itza kunt.