Ideeën om Umphang-trekking te vervangen

hey Thailand-fans,
in november trekken we voor het eerst 3 weken naar Thailand (rugzakgewijs). Maar het plannen (lees: de keuze tussen al dat moois) valt ons zwaar, daarom graag jullie raad voor het volgende:

initieel dachten we 2 trekking te doen:één in Um Phang en eentje in Nan . Omdat de afstand tussen beiden nogal groot is, denken we nu die van Um Phang te vervangen door een trekking in Chiang Rai, Chiang Mai of Pai (die van Nan behouden we).

Onze vraag:
verschillen de trekkings in deze gebieden veel van elkaar (en van Nan) qua omgeving en natuur? Oftewel: is het de moeite om na de Nan-trekking een tweede trekking te doen?

In Nan dachten we meer een jungletrekking te doen terwijl we voor de 2e trekking meer een ‘hilltribe’-achtige variant op het oog hebben. Hierbij sprak de Pai-trekking van ene Mr Chart (oa met overnachting in een zelf te bouwen hutje) ons wel aan. Olifantrijden en bamboe-varen hoeft niet zozeer.

Alvast bedankt voor jullie reacties

De regio rond Umpang ken ik niet. Chiang Rai kan ik echter wel ten zeerste aanraden. Mooie watervallen, vriendelijke mensen,… Kortom: intense momenten.
Wij hadden in Chiang Rai een zeer goede gids die ons in de omgeving van het stadje zijn favoriete plekken heeft getoond. Als je wil stuur ik je straks per pm zijn gegevens door. Je kan bij hem een trekking op je eigen maat organiseren: wil je meer van dit of meer van dat… Hij regelt het voor je.
Blij dat je die olifantenrit trouwens niet ziet zitten: Dit soort zaken is over het algemeen zeer dieronvriendelijk. Wil je olifanten zien (en ze mee helpen wassen, verzorgen, etc) Dan kan je beter eens kijken naar het Elephant Nature Park, vlak bij Chiang Mai. Hier vangt men o.a. mishandelde dieren uit de toeristen-industrie op. Naar het schijnt zeer leerzaam en mooi…

Grts,

Jelle

jammer dat je Umphang moet laten vallen daar een meer daagse trekking doen is erg mooi met als beloning een prachtig uitzicht op de Thi Lo Su watervallen niet alleen de grootste van thailand maar ook een van de mooiste, naar mijn mening zelfs de mooiste (ff google gebruiken) voor een hilltribe trekking zou je ook kunnen overwegen om naar mae hong son te gaan is iets minder touristisch en daardoor mischien wel leuker dan de andere

ik ken de trekkings in de omgeving van Nan niet en denk dat deze ook minder toeristisch zullen zijn en daardoor dus leuker