Ideeen gevraagd

gooi er meteen nog maar een tegen aan…

we willen onze reis naar indonesie combineren met een bezoek aan maleisich borneo, daar willen we een meerdaagse Jungle trekking doen zodat we nog wat orangutans en neusapen kunnen zien.
vanaf daar willen we naar een eiland vliegen in indonesie, zelf denk ik aan sulawesi of misschien sumatra? wat we hopen te vinden in indonesie is mooie natuur en een plek waar je leuk kunt eiland hoppen (noord sulawesi?)
kalimantan (indo gedeelte) trekt ons ook wel, kunnen we daar een jungle trekking doen met een kano/lopend en zie je daar ook neusapen/orangs.
zouden jullie dit gebied boven borneo aanraden voor een jungle trekking?

welk eilanden raden jullie aan, het volgende vinden we leuk.
cultuur, natuur, fauna, watervallen, trekking/kano,snorkelen/duiken verlaten en iets minder verlaten eilanden. maar ook af en toe wat gezelligs in de avonduren (dit hoeven geen discotheken te zijn, maar eerder barretjes/plekjes waar een leuk sfeertje hangt.

lombok en bali trekt ons op het eerste gezicht niet zo, of maken we dan een vergissing?

Hi Sanuk,

ook ik heb weinig ervaring met Bali, Serawak en Sabah - ik ga dat over een kleine 2 maanden beleven en laat het maar over me heen komen, want alle plekken moet je zelf beleven, toch? Volgens mij maakt Maleisie net iets meer reclame voor Serawak en Sabah. Ik denk dat Indonesie een dergelijke reclame ook moet opzetten voor Borneo. Zie hier de reden voor mijn keus om ook Maleisie te bezoeken.

Groet,
Joe

Oke, hopelijk ben je nog niet al op reis geweest maar ik zou je aanraden om naar Uncle Tan te gaan. Dit is een wildlife 'organisatie’en zijn gelegen in het woud aan de Kinabatangan River in Borneo. Na een half uur stroomopwaarts varen moet je nog 15 minuten door het woud om vervolgens in een primitief maar o zo avontuurlijk kamp te gaan slapen. Je kan daar geloof ik 3, 5 of 7 dagen verblijven. Je maakt night safari’s, overdag zijn er trekkingen enz enz. Dit is de website : http://www.uncletan.com/ Ik zou er zeker weer heengaan! Dit geeft je zo’n geweldige ervaring en kennis. Veel plezier!!
Grtz

hallo,
bedankt voor de info, als het borneo wordt ga ik zeker naar uncle tan.
heb er al veel goeds over gelezen!