Weet iemand of het verstandiger is om met een ID kaart te gaan naar Turkije of met een paspoort??
Ik verblijf voor zo’n 7 maanden daar en moet dus een aantal keren naar Rhodos. Is het verstandiger om met een ID kaart te gaan omdat ze dan niet je visum in je paspoort plakken en ze dan niet kunnen zien bij de controle dat je al een paar keer heen en weer bent geweest?
Ik moet het echt weten want ik moet sowieso een nieuwe aanvragen snel…
Hmm… ik dacht inderdaad met paspoort verlies je je visum niet zo snel. Maar letten ze er echt niet op dat je al een aantal keer achter elkaar een nieuw toeristenvisum koopt?
Je mag natuurlijk niet zolang blijven…
daar letten ze normaal gesproken niet op, maar nu hoorde ik laatst dat er nu wel strenger op gelet wordt. Je kunt na 3 maanden toeristenvisum nogmaals bij de Yabanci Polis een visum verlengen.
volgens mij kun je beter met een paspoort reizen,ID is toch alleen binnen europa en daar hoort Turkije niet bij. Je kunt het navragen bij de gemeente of een reisbureau.
@Glamourous… Turkije hoort tegenwoordig gewoon bij Europa… Hij staat ook achterop je ID kaart dat je ermee mag reien… Ik reis altijd met me ID. Het ging in dit geval alleen even om het visum…
Ik heb besloten toch maar gewoon me IDtje meete nemen… dat losse papiertje/visum raak ik vast niet kwijt…