Beste Mensen,
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen met mijn vraag.
Ik zou vandaag op 21-1-11 in Turkije op vakantie gaan, ik heb een Portugese nationaliteit en woon in Nederland al heel mijn leven.
Ik maak geen gebruik van een paspoort maar van een Portugese ID kaart.
Ik heb deze ochtend ingecheckt op schiphol zonder problemen / ben gecontroleerd bij de douane in NL en ben zonder problemen in het vliegtuig gaan zitten.
Toen we eenmaal in Turkije aankwamen heb ik een visum opgehaald wederom zonder probleem tot ik bij het laatste poortje kwam om naar de bagage hal te gaan.
Ik ben mee genomen naar een klein kamertje van de douane waar me werd verteld dat ik niet mag reizen met een Portugese ID kaart maar een paspoort nodig had.
(en dan bedoel ik niet op een vriendelijke manier) ik heb maar 30min daar op het vliegveld gestaan voor ze me terug stuurde naar Nederland.
Ze dwongen mijn een document te tekenen zonder dat ik wist wat er op stond.
Ik heb mijn vriendin in Turkije moeten achterlaten die mocht niet mee terug naar Nederland en ik mocht haar ook niet meer spreken.
De piloot gaf toestemming om mijn vriendin aan boord te laten maar de douane weigerde.
Mijn vriendin werd verteld dat de vlucht vol zat.
Terug op schiphol:
Wou ik aangifte doen over de wijze waarop we behandeld zijn maar dit had volgens de politie geen zin en verwezen me door naar de helpdesk van Arke.nl daar gaven ze toe dat ik niet in die vlucht had mogen zitten etc.
Nu is mijn vraag wat kan ik hier aan doen is het mogelijk geld terug te krijgen?
Ik ben 4x gecontroleerd zonder problemen dus ging er van uit dat alles goed was.
- de wijze waarop ik behandeld ben is daar iets tegen te doen.
Volgens de Portugese ambassade had ik een nood document kunnen krijgen maar ik kreeg geen kans contact te leggen in Turkije.
Hopelijk heeft iemand goed advies.
Met vriendelijke groet