Help!

Beste mensen

Ik ga als het goed is met me vader en een vriend van mij (Nederlander)
met de auto op vakantie.
Nu is het probleem dat hij geen Passpoort heeft maar wel een I.D.
Mijn vraag is dus kan je ook gewoon met je I.D. langs alle landen met de auto zonder dat ze eer een probleem van maken.
Want ik las ergens dat als je langs de niet-eu landen gaat dan je I.D. niet geldig is en je een Passpoort MOET hebben.

Kan iemand mij dit z.s.m. vertellen a.u.b?
dankjewel.

Hi Firat,

Voor Turkije hoef je geen pas te hebben, is toeristenkaart genoeg. Als het goed is kun je op de achterkant van de ID zien voor welke landen hij geldig is. Fijne vakantie !!

Hmm hoe kom ik aan een toeristenkaart en wat is het?
maar we gaan met de AUTO he, dan kom je langs kroatie en servië enzo, 2 jaar geleden moesten onze paspoorten gestempeld worden, en bij een I.D. heb je niet zo een boekje waar de stempel in kan, dus wat ik eigenlijk bedoelde is kom je met je I.D. ook door die landen heen en kan een vriend van mij dus gewoon mee met de auto door al die landen in turkije komen?

Zo’n toeristenkaart danwel ID kaart is aan te vragen bij je gemeente. Pasfoto’s meenemen. Misschien heb je hier wat aan:

**In welke landen kan ik met een ID kaart terecht en wanneer heb ik een paspoort nodig?
**Met een ID kaart kan men naar:
Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië en Noord Ierland (incl. de Kanaaleilanden), Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Monaco, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal (incl. Azoren en Madeira), Roemenië, San Marino, Slowakije, Slovenië, Spanje (incl. de Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland.
Voor meer informatie kunt u kijken op www.buza.nl of **www.anwb.nl **
Voor landen buiten Europa is altijd een paspoort nodig.

Bron: Twenterand .nl

Dat is het juist we gaan langs kroatie en servie.
kortom hij heeft een passpoort nodig, ik weet genoeg.
bedankt

Als je met een ID kaart door die landen reist, zul je denk ik net als in Turkije, een los gestempeld velletje papier erbij krijgen die je goed moet bewaren voor de terugweg.

Veel plezier! :wink:

Denk het ook!

Anders ff de ambassades van deze landen bellen of het op een Toeristenkaart(ID) kan…
Dan weet je het zeker en nu blijft het gissen vooral omdat Tjechie enzo wel binnen de EU vallen(en kroatie en servie van deze landen afkomt!)

www.visumdienst.nl kun je per land opzoeken wat er nodig is…

Succes!

gewoon niet via kroatie en slovenie gaan… bulgarije is geen probleem, boot italie/griekenland ook niet

in servie moet je zeker paspoort hebben en anders een visum kopen aan de grens. maar zorg wel dat je deze hebt, want anders krijg je dikke problemen…spaans meisje in mijn trein had alleen id en geen inreisbewijs… wij hebben gigantisch moeten praten om haar mee te krijgen naar bulgarije… is ons uiteindelijk wel gelukt maar een paspoort is zoveel makkelijker…

enne ik denk dat je er haast niet omheen kan dat je door servie moet anders via hongarije, roemenie en bulgarije reizen… dat kan met id