Wie kan mij helpen? Ik vertrek over 4 weken naar Tuneise op vakantie. Nu heeft het reisburo mij gezegd dat ik gewoon met een ID-kaart kan rijzen samen met een accomodatievoucher. Ze hadden het nagevraagd bij het verkeersburo. Maar andere zeggen weer dat je eern paspoort moet hebbenl. En aangezien mij ID kaart nog 3 jaar geldig is wil ik het eerst zeker weten voordat ik zometeen een paspoort aanschaf terwijl het eigenlijk niet echt nodig is. Heeft iemand ervaring met reizen met een ID kaart? Niet dat ik bij de douane straks problemen krijg. Maar volgens het reisburo was het dus geen probleem.
Hoi,
Ben jij belgische of nederlandse?
Ik weet dat het voor belgie niet nodig is om een pasport te hebben, een ID-kaart is voldoende.
Of dit voor nederland ook zo is weet ik niet.
Maar in het reisbureau zouden ze het toch wel weten als je een pasport nodig had.
Grensdocumenten
Toeristen met de Nederlandse nationaliteit hebben een geldig paspoort nodig. Een toeristenkaart is alleen geldig als men de Nederlandse nationaliteit heeft en in bezit is van een accomodatievoucher. Een visum is niet nodig voor Nederlanders.
Mensen die niet de Nederlandse nationaliteit hebben, worden verzocht contact op te nemen met de Tunesische Ambassade in Den Haag.
Dit zijn de gegevens van het verkeerbureau van Tunesie in Nederland (zie onderstaande link)
http://www.ontdektunesie.nl/reisinfo.html#1
En voor Belgie is op onderstaande link de nodige informatie te vinden.
http://www.diplomatie.be/nl/travel/traveld…YNAMENL=TUNESIE
Hoi,
Ik ben al 2 keer naar Tunesië gevlogen, op Monastir, met ID kaart. ik ben 16, Nederlandse en geen problemen gehad.
in het vliegtuig krijg je wel een kaartje met gegevens wat je moet invullen,je id /paspoort nummer, naam etc. dat moet je later bij de douane afgeven.
Maargoed, dit geld ook voor mensen met paspoort…
Voor zover ik weet kan je gewoon met ID kaart. Of is het nieuw…dat t nie kan, want ik ben in Juni nog geweest,en ik ga in Oktober weer.
in iedergeval veel plezier op je vakantie. waar ga je precies heen? welke plaats? eerste keer Tunesie?
Groetjes LuvieLuv
hallo,
Wij zijn in juli geweest, en wij zaten met dezelfde vraag…bij ons wist niemand er wat van (reisbureau, gemeentehuis e.d) alleen stond het wel in de reisgids…ons is toeb geadviseerd om wel een paspoort aan te schaffen, dat hebben we ook gedaan en we hoorden achteraf dat het voor veel problemen kan zorgen als je met een id gaat…
Groetjes esther
als je een hotel geboekt hebt moet je alleen een id kaart hebben ,als je bij iemand thuis logeert moet je een visum hebben. ik kan het weten want kheb het zelf meegemaakt
Sorry maar dat klopt dus niet. Ik boek nooit een hotel maar logeer bij vrienden. Iedereen heeft een "visum"nodig en daat wordt dan dat kaartje mee bedoeld wat je moet invullen en voor de helft bij binnenkomst en de ander helft bij vertrek moet afgeven bij de douane. Wel is het soms zo dat je het moet melden als je bij iemand logeert. Gewoon een groot hotel op dat kaartje schrijven is meestal ook al voldoende. ik heb tenminste nog nooit problemen ondervonden.
ik bedoel een reispas.