Paspoort reisdocument voor Tunesie

Hallo,

Wie kan mij wat info geven over een geldig paspoort voor Tunesie
Ik ga de 1e week van oktober naar Skanes met mijn moeder. Zij heeeft een nederlands paspoort die geldig is t/m half november. Kan zij met dit paspoort Tunesie binnen komen en weer verlaten?? Of hebben we een klein probleemje als we in Tunesie aankomen als ik onderstaand bericht lees???

*Voor Tunesie dient u in het bezit te zijn van een geldig paspoort (geldig tot 3 maanden na vertrek uit Tunesie). *

Klopt dit???Wie o wie B)
Alvast bedankt voor de info

Saludos
Alberto

Voor zover ik weet is dat wel de regel daar. Ik weet niet beter als dat je paspoort nog 3 maanden geldig moet zijn. Maar er zijn ook bronnen die spreken over dat een paspoort nog 6 maanden geldig moet zijn, zoals:

“Nederlandse staatsburgers hebben geen visum nodig voor een bezoek aan Tunesië. Wel is een paspoort vereist dat na terugkeer in Nederland nog minimaal zes maanden geldig moet zijn.” (http://www.wereldreis.net/tips/tn-info.html)

Benodigde reisdocumenten
Om Tunesië in en uit te reizen moet u beschikken over een geldig Nederlands paspoort.
Het is de ambassade bekend dat enkele reisbureaus in Nederland hiermee onbekend zijn en daarover helaas verkeerde informatie verstrekken. Een Nederlandse of Europese identiteitskaart is niet voldoende. De Tunesische autoriteiten zullen u met een dergelijke identiteitskaart meestal wel toelaten, maar zij zullen u verzoeken voor uw vertrek uit Tunesië bij de Nederlandse ambassade een Laissez-Passer (een soort noodpaspoort) te vragen. De kosten van een Laissez-Passer bedragen circa € 38,08, welk bedrag u in Tunesische Dinar moet voldoen, omgerekend tegen de administratiekoers op het moment van betaling.
Nederlanders zijn voor een toeristisch verblijf van maximaal drie maanden niet visumplichtig voor Tunesië.

http://www.hollandembassy-tunisia.com/fr/a…eisadviezen.php

hallo,
naar aanleiding van alle berichten, wij hebben net nieuwe ID-kaarten, en gaan nu in maart een weekje naar tunesie heb ik de gemeente gebeld met de vraag of we nu toch paspoorten moeten hebben en daar was het antwoord na veel doorgeschakeld te zijn JA.

daarop heb ik gebeld met de tunesische ambasade en daar werd gezegd dat als je boekt via een reisorganisatie en je dus een hotel voucher heb je gewoon met een ID kaart Tunesie in kan.

opgelucht ( want dat zijn toch weer extra kosten) gaan wij dus met onze ID kaart naar Tunesie. :stuck_out_tongue:

hallo…

wij wouden eerst ook met ID kaart naar tunesie, maar dat werd sterk afgeraden…het is namelijk zo dat je heel veel problemen kan krijgen bij de douane…het is maar wat je wil riskeren, dat je terug gestuurd wordt of nie…dat zeiden ze bij ons in ieder geval…

Groetjes!

heyyy,

ik en mijn vriend zijn zonder enkel probleem met een id kaart naar tunesie gereisd!!!we zijn in september geweest!!!ik zat ook aardig te stressen maar er werd nix van gezegt.

groetjes

Hoe zit 't nou met een geldig paspoort of ID kaart (met hotel voucher) ???

Jan

Officieel heb je gewoon een paspoort nodig, het is niet meer nodig dat dit nog 6 maanden geldig is na vertrek.
Sommige reisburo’s geven aan dat je met een ID kaart ook naar Tunesie kan gaan, dat lukt meestal ook wel maar men kan je tegenhouden bij binnenkomst.
Neem dus geen risico en ga gewoon met een paspoort naar Tunesie.

berichtje voor karin 1976, heb geen emailadres van je omdat je via deze site gereageert hebt maar bij ons en bij niemand was er een probleem. Als je maar een hotel voucher hebt en je ID kaart is nog minstens 3 maanden geldig.
Vroeger was het wel zo dat je er alleen met een paspoort inkwam maar nu niet meer.
je krijgt wel in de bus een kaart waar je je persoonlijke gegevens op moet zetten voor in de hotelreceptie (administratie)

wens je heel veel plezier in tunesie.

groetjes,

lizzy01

Hallo allemaal,
ik ben 4 keer met ID kaart Tunesië ingeweest. De laatste keer deden ze op schiphol bij het inchecken een beetje twijfelachtig, maar inderdaad als je geldige hotelboekingen hebt is het geen probleem.
In Tunesië zelf hebben ze nooit moeilijk gedaan.
Iedereen krijgt in het vliegtuig een kaartje wat je in moet vullen met gegevens, naam paspoortnr/IDkaartnr etc.

Voor zover ik heb meegemaakt kan je gewoon je ID kaart gebruiken als je geboekt hebt in n hotel.

Groetjes Froukje

Originally posted by lizzy01@03-05-2005, 15:12:43
**berichtje voor karin 1976, heb geen emailadres van je omdat je via deze site gereageert hebt maar bij ons en bij niemand was er een probleem. Als je maar een hotel voucher hebt en je ID kaart is nog minstens 3 maanden geldig.
Vroeger was het wel zo dat je er alleen met een paspoort inkwam maar nu niet meer.
je krijgt wel in de bus een kaart waar je je persoonlijke gegevens op moet zetten voor in de hotelreceptie (administratie)

wens je heel veel plezier in tunesie.

groetjes,

lizzy01**

karin 1976,

nog even, geen problemen gehad, ook kennissen met een 4 jaar oude ID kaart niet. Het was de gewoonste zaak van de wereld.
alleen wel een hotel-voucher moet je hebben, dus niet op de bonnefooi gaan.
groetjes,
lizzy01

ID kaart levert geen probleem. we zijn 20 aug terug gekomen en hebben gereist met ID kaart.
zie ook de link > http://www.ontdektunesie.nl/asaad20/nieuws.html

Die lui van het Tunesisch Verkeersburo hebben alles van de site van Pittie: www.pittie.web-log.nl gekopieerd !!! :finger: :finger: :finger:

Rob

Hallo,

Ik had een vraagje, ikzelf ben 14 jaar.
Ik ga misschien met mijn vader naar Tunesie, ik sta niet bij hem in het paspoort maar wel in de van mijn moeder, maar die gaat niet mee.
Ik heb wel een ID-kaart, maar ik weet niet zeker of ik daarmee naar Tunesie kan.
Kan iemand mij hier antwoord op geven?

Ja je kan met je id-kaart reizen mist je een voucher van een vooraf geboekt hotel of appartement in Tunesie kan overleggen als ze er om vragen.

Groetjes!

Dankjewel,

Alleen we gaan niet meer naar Tunesie.
We hebben 12 dagen geboekt in Turkije, daar zijn we 2 jaar geleden ook geweest, en het kan ook met je ID-kaart.

**Groetjes, **

Hallo,

Wij zijn in juni naar tunesie geweest gewoon met een ID-kaart. Zolang je een hotelvoucher hebt is er helemaal niets aan de hand. We hebben zowel met aankomen als vertrekken totaal geen problemen gehad! Je krijgt wel al in het vliegtuig een kaart (soort visum) waar je al je gegevens moet invullen. De bovenkant laat je bij het aankomen bij de douane achter, de onderkant bij het vertrekken bij de douane.