ID-bewijs genoeg voor Tunesie?!

Hallo!

ik heb nog een vraagje…mijn vriend is niet in het bezit van een normaal Nederlands paspoort maar wel van een identiteidsbewijs! is dit voldoende of moet hij alsnog een gewoon paspoort aanvragen?!
dankjewel!
groetjes!

Hoi Froukje,

Ja hoor maak je maar geen zorgen een ID kaart is voldoende. Wel moet die kaart geldig zijn bij aankomst en vertrek.

Groetjes,
Marianna

Op de kaart zelf staat anders van niet. Wij hebben voor mijn dochter van 16 op de valreep een paspoort gehaald

Hieronder de tekst die je kunt vinden op het Tunesisch verkeerburau. Mocht je geen hotel geboekt hebben maar alleen een vliegticket vraag dan aan je reisorganisatie om een voucher, meestal vraagt men er niet naar maar je weet maar nooit. De rest van de dounebepaling kun je lezen op http://www.ondektunesie.nl

***Nederlanders kunnen met een geldig paspoort naar Tunesie. Ook met een identiteitskaart (toeristenkaart) kan men naar Tunesie mits in bezit van een hotelvoucher. Een visum is alleen vereist indien u langer dan 3 maanden in het land wilt blijven. Kinderen mogen in het paspoort van een der ouders staan vijgeschreven t/m 16 jaar. Reizigers met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen informatie in te winnen bijn de Ambassaade van Tunesie, 070-3512251, geopend van ma t/m vrij 09.30-13.00 uur ***

Gr.
Marianna

als het goed is…is het bij ons dan wel oke…aangezien wij wel gewoon hotelpapieren krijgen!zal ik voor de zekerheid toch maar even bellen?!
groetjes!!

Hoi Froukje,

Bellen is echt niet nodig, heel veel mensen zijn al met een ID kaart naar Djerba/Tunesie geweest. Je hebt hotelpapieren dus je hoeft je echt nergens zorgen over te maken. Alleen moet de ID kaart natuurlijk wel geldig zijn bij binnenkomst en bij vertrek.