Ice-land Trekking

Hallo,

Ja, dit gaat echt over Nepal.
Wij willen in oktober een trekking maken in het oosten van Nepal, van Tumlingtar naar Lukla.
Na zoeken op het internet zijn we in contact gekomen met “Ice-land Trekking en Expeditions
Kent iemand deze organisatie of heeft er iemand ervaring met dit buro?

En zijn er goede tips voor deze trekking?
Bedankt Irene

Hoi Irene,
wij zijn vorig jaar ik oktober in Tumlingtar gestart voor een expeditie naar Baruntse. We zijn teruggekeerd naar Lukla. Maar ik vraag me af of jij dezelfde route wilt lopen. Wij hebben de route Tumlingtar, Num, Tashigaon, Yak Kharka, Makalu Base Camp, East en West Col (6000m+), Baruntse Base Camp, Amphu Lapcha Pas, Namche Bazar, Lukla gelopen. Dit is een zeer zware tocht met passen van boven de 6000 meter, waar je Alpine vaardigheden voor nodig hebt. Overal overnacht je in tenten, hoewel het laatste gedeelte na de Amphu Lapcha ook in lodges (voor 1 dollar) kan. Het is bovendien duur omdat dragers extra kleding nodig hebben en gevarengeld.
Een andere optie is om vanuit het Baruntse BC naar de Mera-La te gaan (5500 m) en daar vandaan naar Lukla. Maar misschien is er ook nog wel een eenvoudigere weg tussen Tumlingtar en Lukla. Het is in ieder geval een hele rustige regio. De eerste 14 dagen kwamen wij maar 10 andere mensen tegen. Toen we weer bij Namche in de buurt kwamen aan het eind van onze expeditie kwamen wij 500 man per dag tegen! Lees eens op baruntse.sluiter.eu.
Die organisatie die jij noemt ken ik niet. Wij doen enkel zaken met een Nepalese vriend, Ngima Sherpa, die een eigen bureautje heeft: http://www.pikeexpedition.com.np/
Groet, Otto

1 like