(origineel bericht op be-more.nl)
I love you Rihanna
Dagenlang heb ik in de blubber gezeten door de steeds maar stromende regen. Het nodigt niet uit om naar buiten te gaan. Toch heb ik wat taken kunnen volbrengen. Zo heb ik zo’n 60 t-shirts in allerlei maten uitgedeeld. Mijn koffer is nu voor meer dan de helft leeg:)
Van baby tot volwassene waren ze er erg blij mee. En het is echt leuk vandaag allemaal mensen tegen te komen met een t-shirt aan dat ik ken.
Tot zover de praktische hulp. Want verder voel ik me aardig met lege handen staan. Er zijn heel wat dingen veranderd sinds vorig jaar. Maar er is ook nog ongelofelijk veel te doen. En ik merk dat de cultuurshock deze keer toch wat harder toeslaat dan vorig jaar.
Eigenlijk wil ik de kinderen gewoon het liefste meenemen en ze een geweldige westerse opvoeding geven. Dat kan natuurlijk niet. En dat moet ook niet. Ze zouden zich vreselijk ongelukkig voelen in Nederland. Dus maak ik er maar het beste van met dat wat ik wel te bieden heb.
Zo komen kleine groepjes kinderen even buurten in het vrijwilligershuis. Met de een maak ik een schaap met watten, met de ander praat ik over wat hij wil studeren, en vanmiddag heb ik met een hele groep vriendschapsarmbandjes gemaakt.
En als ik dan de boel opruim -want dat is niet hun sterkste kant- vind ik achterop een knutselvel deze tekst: I love you Rihanna.
Wat valt er dan nog te zeggen?