Op 22 april gaan wij trouwen en denken erover om op huwelijksreis te gaan naar Madagascar. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over een leuke reis.
Graag willen we in elk geval beginnen met 2 tot 3 dagen aan het strand om lekker tot rust te komen.
Dan willen wij graag wat van het land zelf zien. In elk geval de puntige rotsformaties van rotsformaties van Tsingy de Bemaraha, een nationaal perk met jungle en de beroemde baobabbomen mogen natuurlijk ook niet ontbreken.
Misschien dat iemand zelf ook nog vindt dat we iets echt niet moeten overslaan, of andere tips, dan hoor ik ze graag.
We sluiten graag af met een paar dagen relaxten op een mooi strand, liever niet hetzelfde strand als bij aankomst.
De hotels hoeven zeker niet super de luxe te zijn, maar wel sfeervol.
Ik hoop dat men hier met een leuke suggestie kan komen.
Als je vliegt kom je aan in Tana ('s avonds als je via Parijs gaat, en 's ochtends als ik me niet vergis als je van Amsterdam via Nairobi gaat).
Als je eerst naar het strand wilt zul je daarna met een binnenlandse vlucht verder moeten. (Tana ligt niet aan de kust). Je zou naar Morondava kunnen gaan, Van daar uit kun je ook naar Tsingy.
goed idee van Frans, als je eerst naar Morondava (westkust) vliegt ben je gelijk op het strand. daar zijn ook die beroemde grote en hoge baobabbomen (25 km) en op een dag rijden Tsingy de Bemaraha. Voor oerwoud moet je naar het oosten.
Je zou dus ook kunnen beginnen met vliegen naar het tropsche eilandje St Marie (oostkust) en na een paar dagen naar het vasteland, het oerwoud in. Vanaf Brickaville kan je een paar dagen een kano/wandel trekking maken in het tropische woud. Daarna de grootste lemuur, de IndrIndri bekijken en vooral horen!! in Nationaal park Andasibe. Langzaam kom je dan weer terug in Antananarivo en kan je je reis vervolgen naar andere delen van het eiland.
Als je meer specifieke hulp nodig hebt, schrijf dan even een mailtje.
groetjes,
Wendy
Wij vonden het strand van Morondava ok, maar niet bijzonder. Eilandje Saint Marie met in het zuiden het eilandje Aux Nattes is echt bountyparadijs; slapen in hutje op strand!
2-daagse trek in Nationaal Park Isalo mag je eigenlijk niet overslaan! Prachtige canyon, rotsformaties en uitzichten.
Wat wij ook bijzonder vonden: Vanuit Antsirabe een 7 daagse trip: 3 dagen in een uitgeholde boomstam over de Tsiribini-rivier, vervolgens naar Tsingy de Bemeraha en als afsluiter de Baobab avenue met strand Morondava.
De reden dat ik Morondava noemde was omdat ze naar Tsingy wilden en naar ik aanneem naar de Baobab lovers. Met de vraag om met strand te beginnen of eindigen leek dit een goede suggestie.
Ik kan verder niet de verschillende stranden vergelijken. Wij gaan van 9 april t/m 3 mei als ik het goed onthouden heb.