Mijn naam is Marijke 27jaar en samen met mijn aanstaande ben ik op zoek naar een leuke bestemming voor onze huwelijksreis volgend jaar juni(2013).
We zoeken een bestemming voor drie weken.
Onze wensen zijn, twee weken rondtrekken wat vh land zien, een week genieten bij bijvoorbeeld een prachtig strand, moet ook wel wat te doen/zien zijn.
We houden van natuur, cultuur, dieren spotten, snorkelen, duiken, lichte trekkings en lekker eten.
We willen graag ongeorganiseerd aangezien dat ons goed bevalt en liever niet super toeristisch.
We zij al geweest in:
Azië; maleisie, Maleisisch Borneo, Thailand, Singapore, Japan.
Australië
Zuid-Afrika
Graag jullie hulp om voor deze korte reis een droombestemming te vinden!
Bij mij komt op: Brazilië (bijvoorbeeld het noordoosten), of Tanzania. Beide landen hebben volop cultuur, mooie natuur en dieren (meer dieren in Tanzania, maar bij beide landen kun je duiken). Qua stranden ben je het beste af in Brazilië, met duizenden kilometers strand kun je vast wel een idyllische plek vinden. En in beide landen kun je zelfstandig rondreizen.
Misschien is Cuba ook nog een idee maar daar ben ik zelf niet geweest. Ligt ook aan de timing (klimaat).
Hebben we inderdaad ook overwogen, maar ik heb het idee dat Belize en mexico erg op de Amerikaanse toerist is gericht. En dat spreekt mij niet aan.
Heb jij dit ook zo ervaren of vind je dat dit meevalt?
We zijn nog niet in (midden) Amerika geweest.
Je merkt inderdaad dat er wel veel amerikanen zijn in de toeristische delen van Mexico. Plaatsen als Cancun en Playa del Carmen worden overspoelt door de Amerikanen. Maar het is aan een ieder hoe hij of zij daarmee omgaat. Ik vond Krabi heel erg op Scandinaviers gericht en Bali is laatste tijd veel op Russen gericht.
Ik denk dat het ook een beetje afhangt van welk hotel je kiest. Maar een ding weet je zeker –> Mexico = veel Amerikanen.
Belize ben ik niet aan het strand geweest, lees hier wel veel leuke dingen over. Maar ook hier zullen veel Amerikanen verblijven.
Heel veel succes en plezier met het uitzoeken van een leuke reis.
Is Bali gecombineerd met stedentrip (Hong Kong of Kuala Lumpur) niks voor jullie ?
En hoe was guatamala?
Nee een stedentrip is niets voor ons, Kl vond ik voor een paar dagen wel leuk maar vooral handig op doorreis.
Hmm Bali klinkt me dan ook eerlijk gezegd iets minder, maar het is inderdaad ook wat je zegt natuurlijk voornamelijk afhankelijk van waar je je verblijf kiest.
Ben je ook in/op de rest van indonesie geweest?
En wat denk je van Nicaragua?
Er waren wel aardig wat Amerikanen en Canadezen in Granada, maar op de overige plaatsen helemaal niet. Daar waren of niet zoveel toeristen, of een mix uit alle landen.
Het land heeft tig vulkanen waarvan sommige nog actief, en van een vulkaan bij LeĂłn in de buurt kun je zelfs af boarden (zittend of staand, wat je wilt); regenwouden en hoger gelegen koelere bossen, mooie koloniale steden (met o.a. veel lokale restaurantjes maar ook veel leuke expat-cafeetjes), markten, een groot meer met een vulkanisch bewoond eiland, stranden, etc.
Hier kun je mijn foto’s zien om een indruk op te doen.
3 weken is precies een mooie tijd voor dat land. Alleen weet ik niet of juni een geschikte periode is… zie Destinations op www.lonelyplanet.com.
Guatamala was erg mooi en bijzonder.
Onder andere Tikal bezocht (erg vroeg in de ochtend) verder waren de de grote boederijen met veel runderen erg mooi om te zien.
Het vervoer per “tuk tuk” achtige machines was erg speciaal. De begraafplaatsen waar de botten naast de graftombes lagen was ook een bijzondere gebeurtenis…
Nee ik ben eigenlijk in Indonesie nog nooit verder geweest dan Bali. Ik heb mijn zinnen nu gezet op het volgende: Singapore - Bali- Cruise Sunda eilanden- Bali
Wat denk je van suriname en curacao?! Dat waren onze bestemmingen voor ons huwelijksreis. Niet veel toeristen, veel natuur, cultuur. En voor strand en snorkelen ga je naar curacao. Voor ons was het de perfecte combinatie!
Bedankt voor jullie reacties. Erg leuk om te lezen, en landen die ik nog niet bedacht had.
Ik ga het mijn aanstaande ook laten lezen, ben benieuwd wat hij leuk vind klinken!
Ik heb je verhalen gelezen Cecilia indruk wekkend, de reizen die jij al gemaakt hebt.
En inspirerend hoe je je reizen beleeft, met veel respect en interesse voor de cultuur.