Mijn vriend en ik zijn nog op zoek naar een geschikte locatie voor onze huwelijksreis in augustus 2011. We zouden graag een auto ter beschikking hebben (met chauffeur?) zodat we het land kunnen ontdekken op ons tempo. We zijn op zoek naar een combinatie van volgende zaken:
[ul]
[li]aangename tot warme temperatuur[/li][li]nabijheid van water[/li][li]goede slaapplaatsen (er mag wel eens een hotel tussen zitten, maar we willen vooral zeker zijn dat de kamers proper zijn en er niet teveel beesten binnen kunnen)[/li][li]cultuur (het land moet echt iets te bieden hebben)[/li][li]natuur (prachtige zondsondergangen, mooie stranden,…)[/li][li]lekkere keuken (toch vrij belangrijk voor ons)[/li][/ul]
Er zijn een heleboel landen die in aanmerking komen, maar toch geraken we er niet uit. Ikzelf ben eigenlijk vrij bang om grote spinnen tegen te komen en ben dus ook geneigd om tropische bestemmingen links te laten liggen. Maar dan vallen enkele van bovenstaande criteria weg natuurlijk…
Alle tips zijn welkom! We willen er een fantastische huwelijksreis van maken.
Dat in de tropen veel grote spinnen zitten, is een beetje een fabeltje. Er zijn beslist landen met spinnen, maar die zitten meer in bossen/jungle (in ieder geval buiten) dan in bv je hotel.
Zelf denk ik dat landen als Indonesie (bv Bali) en Thailand prima aan je eisen voldoen.
Wat misschien ook erg leuk is om naar toe te gaan is Rome!
In augustus is het overdags misschien te warm om de stad te bezoeken, maar 's avonds is het perfect! Afgelopen zomer ben ik er geweest en we hadden een auto gehuurd, elke dag naar een meer of het strand geweest, ideaal en je ziet nog wat van de natuur en het land! Daarnaast heb je in de avonden tijd om nog wat cultuur te snuiven.
Ik heb overnacht in een appartement van Rental in Rome, helemaal super! Een grote keuken met alles erop en eraan en het appartement was schoon en ruim en vlakbij het colosseum. Op www.rentalinrome.nl kun je zien dat er heel veel keus is, en er zitten leuke romantische appartementen tussen!
Wat ook ideaal is in augustus, is dat alle Romeinen de stad uit zijn voor vakantie waardoor het makkelijk parkeren is met de auto.
Ik hoop dat je wat aan de tip hebt en als je nog vragen hebt: vraag maar raak!
Net als Jenny dacht ik ook meteen aan Bali. Als ik je lijstje zo bekijk voldoet dat aan alle eisen. Auto met chauffeur regelen is er geen enkel probleem.
Ik vind Bali nog meer relaxt dan Thailand, en het is overzichtelijk klein, ook prettig.
Wij zijn vorig jaar op huwelijksreis geweest naar de Cool Islands. Prachtig, ontzettend mooi en lekker rustig. In onze ogen de ideale huwelijksreis. Moderne faciliteiten in een leuk authentiek jasje en geen enge beesten gezien.
Wij zelf kunnen alleen niet zo lang stilzitten en hebben het gecombineerd met een reis naar Nieuw Zeeland.
Misschien is het mooie tropische eiland Palawan iets voor jullie? Mooie witte stranden, een schitterende natuur, en een zeer vriendelijke bevolking zijn de kern woorden die op dit eiland van toepassing zijn.
Elnido rsorts heeft speciale arrangementen voor honeymooners http://www.elnidoresorts.com/
Daarbij kunnen alle persoonlijke wensen ,zoals auto met chauffeur, natuurlijk vervuld worden.
Aqaba in Jordanië, voldoet aan al je wensen. Weet alleen niet of het nou z’n huwlijksreis bestemming is.
[ul]
[li]aangename tot warme temperatuur tempetaturen van boven de 30 - 35 graden[/li][/ul]
[ul]
[li]nabijheid van water De rode zee, ook een mooie plek om te snorkelen. Eventueel nog een uitstapje naar de dode zee.[/li][/ul]
[ul]
[li]goede slaapplaatsen (er mag wel eens een hotel tussen zitten, maar we willen vooral zeker zijn dat de kamers proper zijn en er niet teveel beesten binnen kunnen) goede hotels naar westerse maatstaven. schoon en geen beestjes.[/li][/ul]
[ul]
[li]cultuur (het land moet echt iets te bieden hebben) is er zeker, denk ook aan Petra.[/li][/ul]
[ul]
[li]natuur (prachtige zondsondergangen, mooie stranden,…) mooie stranden en de zonsondergang in de woestijn is ook prachtig. Je zult alleen geen grote bossen tegenkomen.[/li][/ul]
[ul]
[li]lekkere keuken (toch vrij belangrijk voor ons) Is natuurlijk maar net wat je besteld en wat je smaak is. [/li][/ul]