Huwelijksreis naar Panama? Doen?

Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik gaan in juni trouwen. Omdat ik in het onderwijs werk kunnen we pas eind juli/begin augustus op huwelijkreis gaan.
We zijn bij het reisbureau geweest om wat informatie op te halen over verschillende bestemmingen. Na flink wat lezen en bekijken hebben we nu twee opties over. 1: Kenia/Tanzania 2. Panama.

De natuur van Panama lijkt me echt geweldig, en ook heb ik het idee dat je daar veel cultuur kunt opsnuiven. We willen nl. niet alleen maar aan het strand liggen, maar een soort combinatie van een doevakantie en een relaxvakantie. Wel ben ik een beetje bang voor de hoeveelheid regen daar en ik vraag me ook af of er mooie resorts/lodges zijn? Ik weet dat Panama nog wat minder toeristisch is dus dat is dan weer een pré voor een huwelijksreis, want een beetje rust is ook wel prettig.

Wat denken jullie. Is Panama geschikt voor een huwelijkreis?

Groetjes!
Tesita

Hoi Tesita,

Panama is een schitterende bestemming, maar in de regentijd moet je wel met eventuele ongemakken rekenen. Ik ben er zelf in de maand september geweest en heb er gelukkig niet heel veel last van gehad. Het wil ook niet zeggen dat het er de hele dag regend.

Bocas is wel toeristisch en heeft een aantal luxe hotels. Er zijn genoeg afgelegen hotels te vinden. De San Blas eilanden zijn geweldig om te verblijven, maar je vindt er niet echt luxe.

Panama City is een mooie stad en ik zou ik zeker een paar dagen verblijven. Bij Panama City is Isla Taboga, waar je eventueel ook heen kunt.

Ik kan het helaas niet vergelijken met je andere optie.

Hey roberts,

Dankje voor je reactie! Ondertussen hebben we toch voor Afrika gekozen. Daar kunnen we doen/relaxen beter combineren en is het weer waarschijnlijk ook beter (hoewel je natuurlijk nooit garantie krijgt helaas). Panama blijft zeker op ons verlanglijstje staan, maar dan een keer in een andere periode!

Dit is al een oude thread maar voor de mensen die een huwelijksreis naar Panama overwegen: zeker een aanrader!
Wij hebben een geweldige tijd gehad. We hebben alles laten plannen door Unico Travel en hebben erg veel van het land gezien en genoten in ‘slechts’ 16 dagen.

Panama heeft veel tropische bounty eilandjes en is een perfect land voor een huwelijksreis!