Hallo Allemaal,
Na al meerdere blogs door te hebben gespit voor tips en informatie, toch maar besloten zelf een vraag het forum in te sturen.
In Juni 2016 gaan ik en mijn vriend op huwelijksreis en ons oog is gevallen op Indonesië.
Omdat we zelf ervaren reizigers/backpackers zijn willen we niet al onze tijd in een resort spenderen maar ook wat van het land zien.
Wij hebben precies 4 weken de tijd en in die tijd willen wij sowieso Java, (misschien een klein beetje van bali(chillen)), Lombok, Gili eilanden, en Flores zien. Noord Sumatra lijkt mij ook super maar misschien is dit een beetje veel?
Een excursie/trekking door de jungle willen wij graag doen, duik en snorkel mogelijkheden, relaxen op mooie witte stranden, cultuur, rijstvelden, dorpjes…niks is te gek.
- Hoe kunnen wij het beste tussen de bestemmingen reizen…vliegen of taxi?
- Op Flores, hoeveel dagen heb je nodig om hier rond te trekken, + Komodo aan te doen?
- Welk van de Gili eilanden is een echte aanrader voor gezelligheid, relaxen, goede accommodatie(blijft toch een huwelijksreis)?
- Eventueel toch Sumatra er bij doen?
- Hoeveel tijd op Java, wij willen in vedergeval naar Bromo-vulkaan, Borobudur en Yogyakarta.
- Wat wel en niet op Bali…
Mocht je nog tips hebben buiten onze vragen, alles is welkom.
Bij voorbaat dank!
Roel en Lotte