Wij zijn ons aan het oriënteren op een reis naar Zuid Afrika. Nu had ik een vraag over de autohuur.
We hebben ons laten vertellen dat er zoiets bestaat als een single vehicle accident. We willen graag een SUV.
Welke maatschappij zouden jullie adviseren? Ik begreep dat Thrifty niet uitkeert bij een single vehicle accident en dat Avis de norm iets ruimer hanteert: zij zien single vehicle accident alleen als er géén fysiek contact is geweest met een andere auto, dier, object of persoon.
Kan iemand daar iets over zeggen en wat zijn jullie ervaringen betreffende verzekeringen?
Ik heb precies dit scenario bij de hand gehad. Ik had een verzekering in nl afgesloten bij de Europeesche via mijn NL verhuurder. Schade gereden, perfect afgehandeld.
Nu wil je een goede auto huren Met alle verzekeringen, huur dan via Sunnycars.nl. echt zij hebben alle verzekeringen incl. bij het huren. Je huur via hen ook een goede auto bij een goede verhuurder. (Bidvest) Ga niet lokaal huren, is altijd duurder, je moet dan ook per km; s betalen en je kan niet 100% alles verzekeren.
Thrifty staat nu niet zo goed bekend in ZA.
suc6. Ik wil je wel helpen met het huren, kan ook via mij als je wil.
Deels Elly als ik het me goed herinner. Je hebt de standaard verzekering van de verhuurder (kan je niet onderuit), zonder enige extra’s. De rest is optimaal gedekt via Europessche
Elly, ze staan binnen ZA niet goed bekend. Oude auto,s, geen service etc. Ook helaas 2x persoonlijk slechte ervaringen gehad.en verhalen van gasten en vrienden.
en waarom een extra verzekering nemen, als je alle verzekeringen bij je huurauto erbij inzitten.
groet Annemieke vanuit Zuid Afrika
Bel de Europeesche maar eens en vraag wat zij dekken.
Als dat alles is wat je wilt, sluit je bij de verhuurder alleen de basis verzekering af, en bij Europeesche de All-risk, dan is het klaar EN kun je bij schade dit in NL afhandelen, wat mogelijk een hoop gezeur scheelt. kon ook nog wel eens goedkoper zijn.
Daarbovenop: lekker genieten, want schade rijden kan en moet je gewoon goed regelen, maar de kans is natuurlijk niet heel groot dat je ook schade rijdt.
Ik zou zeggen, ga er wel van uit dat je schade rijdt,
de kans op schade is vele malen groter dan in Nederland
Wij hebben daar al drie keer schade gehad, eenmaal een
impala in onze rode toyota condor en tweemaal een
voorruit kapot veroorzaakt door stenen uit potholes gewoon
op de openbare wegen!
En verder wil ik nog vragen, waarom een 4x4 of gaan jullie
specifieke tracks rijden? Anders heb je zeker géén 4x4
nodig in S.A. ook niet op de onverharde wegen in de wildparken!
Een 4x4 is al gauw 3 tot 4 keer zo duur als een gewone auto!
Als je al duizenden euro’s wilt of kunt uitgeven aan
een 4x4 mag toch enkele honderden voor een uitstekende
verzekering toch geen belemmering zijn lijkt me!
Dus neem altijd een all-risk verzekering met glas en banden,
print thuis de papieren uit en neem deze mee, soms proberen
ze anders je nogmaals een aantal verzekering aan te praten!
Geen last van gezeur ter plekke, als je via Sunnycars huurt, ze praten je ook geen extra verzekeringen aan, want je hebt al alles
Stenen op je ruit dat gebeurt erg veel,of klapbanden, dit doordat de wegen nooit worden geveegd en de gaten. Rijd daarom Nooit door een plas water , je weet nooi of er een gat onder zit.
Bedankt allemaal weer voor jullie reacties!
We hoeven niet per sé een 4x4 maar willen wel graag een SUV zodat we wat hoger zitten en dus beter rond kunnen kijken.
We zijn met z’n tweetjes, wat voor auto zouden jullie adviseren?
Graag willen we een rondje Noord-Oost doen in juli/augustus.
Ik heb het overigens over 2018, we kunnen niet vroeg genoeg beginnen met plannen