HUUR AUTO - GRAAG UW ERVARING.

Hallo,

Wij (3 vriendinnen) zouden graag na ons bezoek aan Tortuguero een huurauto boeken om op te halen in Guapiles. We zouden die dan graag terug afleveren in San José.
Wie heeft ervaring met verhuurbedrijven?
Wij vonden THRIFTY qua prijs meevallen.
Ik vraag me gewoon af of het niet zo is dat er dan nog allerlei verzekeringen bijkomen die de prijs dan de hoogte doen ingaan… zoals aansprakelijkheidsverzekering (voor schade aan andere voertuigen), aanvullende dekking auto, extra dekking voor 2de chauffeur…
Graag jullie ervaring waarvoor hartelijk dank.

Mvg
Chrissie

Nou, zet je maar schrap. Er zal wel wat loskomen. Onze ervaring van drie vakanties in Costa Rica zijn prima, na te hebben geboekt via Economy Car Rentals. Zij bemiddelen in auto’s van vele verhuurders. Twee keer kregen we een auto toegewezen van Thrifty, de derde keer van Green Motion. Alle drie de keren hebben we vol casco zonder eigen risico geboekt.
Desondanks probeerde een snelle jongen bij Thrifty Liberia ons alsnog en een beetje hardnekkig een verzekering aan te smeren. Stug geweigerd, duidelijk tegen zijn zin in. Dit gemeld bij hoofdkantoor Thrifty en kreeg per omgaande excuses en voor 100 dollar kortingvouchers. Toen ik die bij de volgende boeking inleverde en de man aan de andere kant van de balie weer vroeg/dringend aanraadde om toch vooral een verzekering bij te boeken, vertelde ik hem hoe we aan de vouchers waren gekomen. Geen woord meer over verzekering …

Bedankt voor de info Willem.
Heb je ergens een richtprijs voor een auto? 4 x 4 gehuurd? wij gaan in het regenseizoen wat allicht wel een verschil maakt qua auto. Zouden voor 17 dagen huren.
Gemakkelijk te berijden wegen?
Verder nog aanraders, gezien jullie ervaring… :slight_smile:

Dan ook weer mindere goeie kritiek gelezen over Economy Car Rental :
Don’t rent from Economy Car Rental in Costa Rica

Nov 24, 2010, 12:53 PM

We had a terrible experience with Economy Car Rental in San Jose.

First off, we chose Economy because they were the only agency that said their car pick up was right at the airport and we had a tight schedule to get where we needed to before dark. The other agencies correctly stated that they were a short distance off site. Turns out Economy was right next to the other agencies. The only difference was the other agencies were straightforward about their location.

When we arrived at the Economy rental office we were told they didn’t have the car we had ordered, because our flight was about 30 minutes late and they had given it away. They had our flight info so they could easily have determined that our flight was a few minutes late, and I find it hard to believe that after 30 minutes they assumed we weren’t coming since we had secured the reservation with our credit card. They gave us an option of taking a more expensive car and paying the difference in rate, or taking a car that was too small for our group - and also not 4 wheel drive. After asking the manager to honor our agreement at the right price, and being turned down, we chose to pay the higher price because we didn’t have time to go somewhere else.

The manager also insisted that we didn’t need supplemental insurance on the car because he had looked our credit card up on the internet and he said we were covered, but when my husband noted that fact on the agreement, the manager ripped it up right in my husband’s face and said you need to sign our agreeent as is just like everyone else. We ended up taking the extra insurance and paying for it, rather than get into a fight with the guy, or take the chance he was wrong and we’d need the insurance.

Once we were under way, and in need of four wheel drive on a steep muddy road, we discovered that the button to activate the 4 wheel drive was missing (just a hole where it was supposed to have been).

Overall- Economy was no bargain. Go with one of the “name brands”

Wij huurden een Daihatsu Bego. Maar met z’n drieën wil je wellicht iets een iets ruimere, Suzuki Vitara. Wat ik wel weer is dat een ‘one way rental’ de zaak wel fors duurder maakt en ook of je in Guapiles of San Josë huurt. Mijn eerste ingeving is dat iemand vanuit Guapiles de auto gaat ophalen. Is maar anderhalf uur met de bus.
Kijk maar eens bij Economy op de site. Daar kun je allerhande extra’s toevoegen (2e chauffeur, navigatie) En zie dat je een goede kaart krijgt/koopt. Wij hebben er uiteindelijk een gekocht want van de verhuurder hoef je (meestal) niet veel te verwachten.
Ik hoop voor jullie dat MonoFeliz en Johan zich nog melden. Die weten er nog veel mer van dan ik. Ik had ze eigenlijk al verwacht :wereld:
Je kunt ze ook rustig een PB sturen…

Informeer bij https://www.hollandhotelscr.com/auto-huren/ of bij Vakantie Costa Rica naar een gunstig tarief!
Als je daar een auto huurt, en er gebeurt iets, dan heb je support in je eigen taal. Peter of Johan helpen je graag op weg!

Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app

Daar is Otto. Je zult bij de snijdend koude dagen nog wel eens hebben teruggedacht.
En toch even een reactie op de slechte review. Die zie je bij hotels, tours etc ook altijd, ook al zijn er een paar honderd hele goede.
En ik weet niet of Economy haar structuur heeft gewijigd, maar wij zijn in 2012, 2014 en 2016 nooit bij een Economy kantoor geweest maar bij Thrifty en Green Motion. Je ziet op de site bij wie ze de huur onderbrengen. Daar staat bij mijn weten nooit Economy bij maar Thrifty, Avis, Green Motion etc.
Verder hadden we een pick-up bij aankomst en een drop off bij vertrek van die bewuste maatschappijen, zowel in Liberia als in San José.
Maar doe vooral waar je je prettig bij voelt. Hele fijne tijd gewenst.

Thx Willem! :slight_smile:

Wij huurden in februari via Dos Palmos bij Thrifty een 4x4 Toyota Rush voor 21dagen ( ongeveer 920 euro , afhankelijk waarde van dollar). Het was een prima wagen en alle verzekeringen en tweede chauffeur waren inbegrepen.

Paar jaar geleden via Car de la Mar Toyota Rav gehuurd bij Europacar in San Jose ,kan er niets slechts van zeggen.
Vriendelijk personeel en snelle afhandeling aan de balie en de shuttlebus stond recht tegen over de uitgang van de luchthaven.

Je kon er via diverse opties eigen risico en banden/ruiten schade afkoop bij boeken.

Ja, Cardelmar is net zoiets als Economy, een zogeheten ‘broker’, bemiddelaar. Toyota RAV 4, 21 dagen met afkoop eigen risico, tweede bestuurder, glas- en bandenschade inclusief, rond 750 euro. Bij verhuurder met 4 sterren beoordeling.

Thx Ria. Indien nog tips, gelijk wat, laat maar komen! :slight_smile:

Net terug uit Costa Rica, en wij hebben de auto gehuurd via Tout Costa Rica, een kleine reisorganisatie daar in Costa Rica van een Fransman (nadeel het gaat allemaal op z’n Frans, dat was voor mij geen probleem, maar kan het voor een ander natuurlijk wel zijn).
Huurauto was van Thrifty, had ook negatieve verhalen gelezen online over Thrifty, maar bij ons is alles goed gegaan. Geen opdringerige verkoop van aanvullende verzekeringen en geen problemen bij het inleveren. De auto werd de volgende ochtend naar het hotel gebracht (omdat we pas om 21.00 uur landden, eerst een hotelletje geboekt). Er werd een poging gedaan om extra te verzekeren, maar ik gaf aan dat we dat nooit doen dus hij hield meteen op. Is trouwens niet raar als dat gebeurd, elk verhuurbedrijf waar ook in de wereld probeert dit en op de ene plek zijn ze vasthoudender dan op een andere.
Ik weet niet of het helpt als je de auto huurt va een lokale ‘derde’ partij, of dat het toeval was, maar bij ons hield hij meteen op en is alles naar wens verlopen. Had hij moeilijk gedaan dan had ik de mensen van Tout Costa Rica er bij geroepen, hadden zij het mogen afhandelen. Met dat in mijn achterhoofd heb ik er voor gekozen om de boeking via TCR te doen. Dat zelfde geldt natuurlijk ook als je via Costaricaopmaat of Hollandhotels zou boeken. Je hebt een soort van back up waar je op terug kunt vallen.
En we hadden een Bego gehuurd maar kregen een Toyota Rush, was prima auto en volgens mij rijdt de helft van de toeristen er meer rond :slight_smile: Of die groot genoeg is voor 3 personen? Ik vind van wel, maar dat ligt er natuurlijk aan hoeveel bagage jullie meenemen. We hadden een koffer, grote reistas en wat kleinere weekendtas in de kofferbak en dat paste prima.

Wij hadden ook een Toyota Rush voor 20 dagen volgen mij rond de 850-900 euro afgelopen oktober.
Ook gehuurd via Dos Palmas , alles prima geregeld!!
Onze dochter vliegt nu naar Costa Rica en gaat ook eerst naar Torteguero, je kunt dan de auto in Guapiles ophalen als je wil. Dat kan allemaal geregeld worden. De 2e bestuurder is gratis, en verzekering kan ook meteen geregeld worden zonder verdere opdringerige vragen. Auto kan ook bij je hotel worden afgeleverd.
ik weet niet wat je na Torteguero gaat doen maar onze dochter heeft dan gereld dat ze niet terug naar San Jose gaat maar naar Cahuita en laat daar in de middag de dag erna de auto afleveren. Op die manier scheelt het haar 2 dagen huur. In Cahuita is het NP op loopafstand namelijk een erg mooi park. Dus je als je daar naar toe wil kun je je de eerste dag nog redden zonder auto.
Zij is voor 10 dagen 490 euro kwijt inclusief volledige verzekering, auto word gebracht naar Cahuita, alles geregeld via Peter van Dos Palmas. Je auto komt dan bij trifty vandaan.

Thx al gehuurd bij Tout Costa Rica, hoop dat alles ok zal zijn :slight_smile:

Gaat vast goed komen, veel plezier alvast in Costa Rica en geniet van de voorbereidingen.