Ik huur altijd een auto via AutoEurope (al aantal keren gedaan in USA en in Europa), maar in Costa Rica wordt het gebruik van een broker afgeraden.
Op veel forums lees ik verhalen van reizigers die nog een fixe toeslag (verzekering) moeten betalen ter plaatse, ook als ze een “restitutie van het blijvend eigen risico” bij de broker gekozen hebben. Indien ze de toeslag niet betalen, krijgen ze geen auto mee. Die reizigers kunnen dan geen kant meer op.
Via AutoEurope had ik bij Europcar een Daihatsu Bego gevonden voor 434€ all in voor 17 dagen, terwijl dit op andere plaatsen al snel 900€ kost. Is dit te mooi om waar te zijn?
Verder heb ik nog geen enkele positieve post gevonden over Europcar Costa Rica, wat ik raar vind, want in Europa is dit een goede firma.
Dat is inderdaad te mooi om waar te zijn.
Ik huur in Europa ook altijd met Europcar maar hier niet.
Rechtstreeks bij een verhuurder dan heb je ook niet achteraf die extra hoge kosten.
Die heb je vooraf al betaald.
Johan
www.costaricaopmaat.nl
Toch een iets ander geluid. We hebben inmiddels drie keer een auto gehuurd via Economy Car Rentals, tegen hele scherpe tarieven en met afgekocht eigen risico. De eerste keer, bij Thrifty, probeerde de vlotte man achter de balie ons nog heel hardnekkig een aanvullende verzekering aan te smeren, de beide andere keren niet. Toen we ons bij Thrifty in Amerika beklaagden over de wijze waarop we waren bestookt met ‘het moet’ ‘het kan niet anders’ kregen we 100 dollar aan waardebonnen toegestuurd. We hebben twee keer gehuurd in Liberia, eenmaal in San José. Aan het eind van de vakantie keurig naar het vliegveld gebracht. Wij zouden het zo weer doen.
Fijn om ook eens een positief verhaal te horen!
je hebt dus altijd gehuurd bij Thrifty en nooit bij Europcar?
Nee, bij Economy gaat het zo dat je eerst boekt en dan van hen te horen krijgt bij welke verhuurder ze je hebben ondergebracht. De tweede keer heb ik er wel specifiek om gevraagd vanwege de waardebonnen maar de derde keer (in 2016) kwamen we bij Green Motion terecht. Had er nooit van gehoord maar het verliep uitstekend. Ze hebben zes vestigingen in Costa Rica. https://greenmotion.com/locations
Huur je auto bij Peter Hoffmans van Dos Palmas en je hebt zeker een goede en betrouwbare auto. Plus back up van iemand die jouw taal spreekt.
De all risk verzekering is niet verplicht. Ze proberen het altijd, maar botweg “nee” zeggen.
Je hebt een eigen risico van omstreeks $1000, en die ben je kwijt als je de auto in de prak rijd.
Wij hebben elke keer het eigen risico wel afgekocht. Kost nu 7,17 euro per dag. Heb even gekeken naar 17 dagen een Daihatsu Terios. Komt inclusief het afgekochte eigen risico op 460 euro.