Hurghada of Sharm el Sjeikh

Hallo allemaal,

Mijn partner en ik gaan in november op vakantie naar Egypte Wij gaan samen met twee andere koppels. Ons vakantiedoel is wat uiteenlopend. Een paar willen zon, zee en rust en een paar willen juist cultuur. Wie oh wie kan mij vertellen wat wijsheid is om zoveel mogelijk aan ieders wens te voldoen.
Ik kom er namelijk niet echt aan uit of dat Hurghada nu het handigste is of Sharm el Sjeikh.
Alle tips zijn van harte welkom

Groetjes Richard

hey Lieve Richard.
Ik vind combinatie tussen culturele Reis en strandvakantie is erg mooi. sharm el sheikh is erg mooi. Daar meer te genieten en meer te zien dan Hurghda. Hurghada is ook leuk maar ik zlef vind sharm el sheik wel mooier.

Ik ben Egyptenaar en werk in Egypte als een Nederlandse talige gids .

Als u een hulp in Egypte hebt. zal ik blij als ik u in Egypte kan hulpen.Ik kan ook verschillende reizen organiseren.

Met mijn vriendlijke Groeten
Ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl

1 like

Ik ben geen Egyptenaar, maar ik vind in allebei de plaatsen weinig cultuur… Cultuur vind je in Cairo, Alexandrië, maar vooral Luxor en omgeving. Alleen Alexandrië heeft daarvan zee, maar in november is het daar geen mooi weer meer.
Wat vind je van een Nijlcruise van Luxor naar Aswan? Dan heb je zon, water en een boel cultuur?

1 like

Hallo Ahmed,

Dank je wel voor je duidelijke uitleg.
Ik kan dit zeker gebruiken. En als jij als Nederlandstalige gids daar werkt, zou het best wel eens kunnen dat we elkaar nog gaan spreken.

Nogmaals bedankt en misschien tot in Egypte

Groetjes Richard

Bedankt Richard

Tot in Egypte

Groetjes
Ahmed khalil
www.goedkopevakantiesegypte.nl

Hallo allemaal,

Zoals hierboven te lezen is heb ik in juli 2010 de vraag gesteld Hurghada of Sharm el Sheikh…
Het is uiteindelijk Hurghada geworden. Dit met name omdat we maar 1 week zijn gegaan en de afstand Hurghada - Luxor voor een excursie gunstiger is.
De excursie hebben we geboekt via Ahmed ( zie reacties op mijn eerste bericht )
In een woord GEWELDIG!!!
Ahmed, ontzettend bedankt.

Dankzij wat berichten op en neer sturen via dit forum heb ik eenmaal in Hurghada contact opgenomen met Ahmed. Deze stuurde zijn collega naar ons hotel om wat verdere uitleg te geven over de dagexcursie naar Luxor.
Op onze vraag uit hoeveel personen de groep zou bestaan vertelde Shabaan ( collega van Ahmed ) ons dat het voor ons zessen exclusief was…
En inderdaad 's morgens werden we met twee luxe auto’s opgehaald en naar Luxor gereden. In Luxor stond een mini busje op ons te wachten met chauffeur en Nederlandstalige gids.
Wat een luxe om met je eigen kleine clubje al de pracht van Luxor te mogen bezoeken. Koningen Vallei, de tempels, de Nijl oversteken met een bootje allemaal schitterend maar vooral de Tempels van Karnak hebben diepe indruk op ons gemaakt.

Voor al diegene die iets willen ondernemen tijdens een relaxte vakantie in Egypte… stuur een berichtje naar Ahmed!! Hij is echt een man van zijn woord en absoluut een visitekaartje voor zijn land. Ik ben slechts een enthousiaste toerist en niet uit op commercieel belang maar deze geweldige indruk hadden wij nooit zo intens kunnen beleven als we deze tour met een grote reisorganisatie hadden gemaakt. Voor een ieder die meer wil weten stuur gerust een bericht, ik zal altijd reageren.

Met vriendelijke groet,
Richard

Ha Richard,

Mijn vriendin en ik gaan in maart naar Hurghada. Nou zijn wij even nieuwgierig hoe veel de dagexcursie naar Luxor jou gekost heeft?
& heb je nog aanraders voor dingen die we kunnen doen?

Groetjes…

Ik heb je een bericht gestuurd.

Ik ben zelf ook in Sharm geweest. Qua cultuur is er in mijn ogen weinig te vinden. Veel commercie wat je ook ziet in de vele complexen die uit de grond gestampt worden. Voor echte Egyptische cultuur zul je in mijn ogen de binnenlanden (woestijn) in moeten gaan om daar de lokale bevolking te treffen (al zijn degene die zich daarvoor lenen ook vaak commercieel en voeren een toneelstuk op) en moet je de tempels bezoeken. Dat laatste heb ik nog niet gedaan maar hoop ik deze zomer te gaan doen.

Wat ik wel erg mooi vond was het snorkelen in de zee; al die planten en mooie vissen die je ziet is echt aan te bevelen! Daarnaast zou ik Sharm aanbevelen voor een goedkope vakantie naar de zon; niet meer en niet minder.

Hallo,

Wij zijn een jong koppeltje uit België en gaan eind april ook naar Hurghada. Ook wij hebben lang getwijfeld welke regio we zouden bezoeken maar tenslotte ook voor Hurghada gekozen wegens de ligging. Het is er goed voor te snorkelen en te zonnen. En niet onmogelijk om excursies te maken naar Luxor en Cairo, wat we ook van plan zijn.
Als iemand hier ons moest kunnen helpen hoe we dit het voordeligst regelen en met nederlandstalige gids dat zou prachtig zijn.

Mvg,
S&D

Hoi Richard mag ik vragen in welk Hotel jullie gezeten hebben?En is dat hotel goed bevallen?
Wij willen in Juli met gezin naar Hurghada of Sharm.

mvg
Henriette

Hallo Henriette,

Wij hebben verbleven in het Steigenberger club hotel in Hurghada. Dit was een goede prijs/kwaliteit! We hadden de pech dat we de eerste nacht niet de kamers kregen die we hadden geboekt ( overboeking ) maar dit werd de volgende dag meteen in orde gemaakt en we ontvingen voor de rest van van de vakantie ook een up-grade naar super All inclusive.
De ligging ten opzichte van het strand is goed.
Het is een kwestie van de straat oversteken en je loopt door een mooie tuin naar het mooie goed verzorgde strand.
Op het strand kun je 's middags ook lekker eten in de strandbar, waar ook gewoon heel de dag drankjes worden geserveerd ( All Inn).
Het hotel ligt niet in een druk centrum, maar er zijn wel volop winkeltjes op loopafstand. Wij hebben hier echt een prettig verblijf gehad en het personeel heeft daar ook zeker aan meegewerkt want die zijn erg aardig.

Wij hebben er ook voor gekozen om een dag naar Luxor te gaan met een Nederlandstalige gids. Mocht je hier interesse in hebben kan ik je aanraden om contact op te nemen met Ahmed (forumnaam Egyptegids ). Ik heb hem via dit forum leren kennen en bij hem de excursie naar Luxor geboekt.
Ahmed ( en dit heb ik al eerder gezegd op dit forum) is een man van zijn woord waar je heel goed mee af kan spreken ( in het Nederlands!) en dankzij hem hebben wij echt een onvergetelijke dag beleefd in Luxor ( lees mijn eerdere berichten op dit forum). Helaas hadden we geen tijd om nog meerdere excursies via hem te boeken.
Mocht je nog meerdere vragen hebben… ik hoor ze graag van je.

Groetjes Richard

hoeveel heeft je dat dan gekost om privé naar luxor te gaan? mvg

Wij hebben 85 euro pp betaald. Dit is net zo veel als bij ee reisorganisatie. Het grote voordeel is dat je zelf kunt bepalen hoelang je waar blijft. Dit bedrag is incl chauffeur en gids en entreegelden en eten.
Wij hebben er voor gekozen om tijdens de excursie een oversteek te maken over de Nijl dit hebben wij apart betaald ( 2 euro pp).

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

Groetjes Richard