Komende zomer (augustus) wil ik naar Egypte.
Kan iemand mij misschien vertellen wat het grootse wezenlijke verschil is tussen Hurghada en Sharm el Sheik?
Ik zelf ga vooral voor strand (wat snorkelen) en indrukwekkende excursies op het gebied van boottocht enz.
Heb graag een zandstrand zonder kiezels. En een mooi resort aan het strand gelegen.
Als je vooral voor het strand komt en een boottocht dan maakt het niet veel uit of je naar Hurghada of Sharm el Sheik gaat. Ik vind Hurghada “meer Egypte” dan Sharm el Sheik. Sharm el Sheik is wat luxer en ook nog iets toeristischer. Voor een boottocht of om een dagje te snorkelen maakt het niet veel uit. De Rode Zee is gewoon prachtig op beide plekken.
Eigelijk domme vraag, zowel in scharm al hurghada is er koraal en nee op koraal mag je niet lopen of staan omdat je anders het koraal beschadigd.Wil je zand moet je naar Tunesie gaan.
Bij de meeste stranden die bij een hotel horen kun je gewoon de zee in lopen hoor. Pas als je wat verder gaat dan kom je bij het koraal. Ook hierin is geen verschil tussen Hurghada en Sharm.
in sharm heb je veel riffen vlak aan de stranden, wat een stuk minder is in hurghada, enkel voor een bepaalde hotels, anders moet je met een boot dieper de zee in
hurghada is lokaler, typischer, als is het ook zeer toeristisch en modern vergeleken met andere egyptische steden of dorpen, groot verschil!!