Hurghada

In augustus gaan wij op vakantie naar Hurghada.Buiten elke dag te liggen zonnen op het strand willen we ook wel enkele daguitstappen maken zoals snorkelen met een boot,uitstap naar de Bedoeinen,glasbodemboot,uitstap naar Luxor…Volgens hetgeen we gehoord hebben zou dit voordeliger te boeken zijn bij plaatselijke organisators.Wie heeft hier ervaring mee en kan me enkele richtprijzen geven.Alvast bedankt.

Wij hebben ook lokaal geboekt voor een bootreis met snorkelen en boot met een proefduik. Ik weet alleen de prijzen niet meer, want het is al weer 3 jaar geleden dat wij er waren. Maar het gaat heel eenvoudig. Als je 's avonds door de hoofd-/winkelstraat loopt kom je diverse reisbureautjes tegen. Het is vaak alleen maar een kwestie van kijken en vergelijken. Bij ons hotel zat aan het strand een klein bedrijfje wat ook div. boottochtjes verzorgde. Als je via de hostess van je reisorganisatie boekt ben soms 2, soms 3 en soms zelf het 4-voudige kwijt aan euro’s. Vaak zeggen ze dat je bij de lokale bedrijfjes niet verzekerd zou zijn, maar je hebt toch al een reisverzekering??? Waarom zou je dubbel verzekeren??? En er zijn in elk hotel in Hurghada altijd veel Nederlanders, die er al een aantal dagen of weken zijn, waar je het aan kunt vragen. Zij weten dan inmiddels wel waar je het beste naar toe kunt gaan en in verhouding het goedkoopst uit bent. We blijven nu eenmaal Hollanders. Kijken, kijken en vergelijken. Vergeet niet dat je bij alles moet afdingen!!! En kijk anders maar eens op onze site voor een indruk en een grote lijst met tips voor Egypte (ook tips i.v.m. afdingen). Een fijne tijd toegewenst!

gr Maaike
www. bjusterbaarlik.nl

hoi,wij hebben het wel geregeld via de reisorganisator.dan weet ik zeker dat het goed komt.,maar goed,die excursie,s zijn zeker de moeite waard!wij vonden vooral de 2 daagse excursie naar Cairo en Luxor super de moeite waard.ook de sunsetsafari is heel gaaf en met de onderzeeer is ook leuk.je word dan wel naar een in elkaar gemaakt wrak gebracht en de vissen worden gelokt.was een hoop geld maar kan het je aanraden!